El Modelo Ramón






Färdigredigerade bilder från Ramón fotografering i onsdags :-) Blev riktigt nöjd med dem! Jag fick fixa och dona en hel del med ljuset innan det blev precis som jag ville ha det (jag blev alldeles svettig!) - men det var det värt! Ramón var helt suverän, tålamodig och hjälpsam. Han fick vid några tillfällen hjälpa mig flytta på saker och ting, det är rätt tunga grejer! Men det lättade upp stämningen och tonade ner "oj-vilken-massa-blixtar"-känslan lite!

Det som jag fixat i Lightroom är:
- ökat kontrast och svärta
- gjort bilden svart-vit
 
Det som jag fixat i Photoshop är:
- tagit bort finnar och ojämnheter
- ljusat upp ögonvitor
- gett ögonen extra blänk
- mörkat ner linjer runt & i ögat för en intensivare blick
- softat huden i ansiktet

Studio: 
Svart bakgrundspapper som belystes på vissa bilder av två softboxar
Huvudljuset var ocaboxen eller en blixt med vitt paraply
Sidoljuset kom från en blixt med silverparaply

Objektiv:
canon 24-70mm f/2.8 L
canon 70-200mm f/2.8 L USM
canon 135mm f 2.0 L USM

Ramón todo listo despues mucho trabajo en Photoshop :-) Estoy muy orgullosa del resultado! Tenía que cambiar y recambiar la luz del estudio vez tras vez (estaba sudando...) - pero valía la pena! Ramón era fenomenal - muy paciente y amable. Tenía que ayudarme en algunas ocasiones (las cosas son muy pesadas!) pero de verdad creo que eso solo mejoraba el ambiente porqué así un poco se fue la sensación "uy-que-muchos-flashes-por-todos-lados"...

 
Kommentarer
Erik

Grym modellbild! Skulle platsa i vilken modetidning som helst!

2011-08-19 - 11:24:20
Helena (LeaFoto)

Tack min älskling! :-*

2011-08-19 - 11:59:34 / URL: http://leafoto.blogg.se/
AnJa

Ettan är super! Tvåan är suverän. Vilken blick!!! Trean en aning mesig kanske ;-) Häftig kille!!!

2011-08-19 - 20:16:19 / URL: http://anjson.wordpress.com
LeaFoto (Helena)

Ja han är jättego :-)

2011-08-20 - 17:12:22 / URL: http://leafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar