Händelserik dag :-)


Idag har varit en jätterolig dag! Jag känner mig hög på adrenalin och har ingen tanke på att gå och lägga mig än, fast klockan är efter ett. Började dagen med att städa lägenheten, sen var det dags för familjefotografering. Vincent och Juni har jag fotograferat förut och jag är van att det går rätt vilt till med dem... men idag tror jag att de slog alla rekord! Jösses vad jag fick jobba! Den enda som satt still var nallebjörnen. Ja, förutom då han blev omkullvält, kramad eller ivägkastad. Lite samma sak kan man säga med lilla Juni när hon och storebror skulle samsas om att vara i bild...








Efter deras fotografering var det dags för Erik att använda studion till två brorsor som skulle fixa julklappsporträttet till mamman. De var väldigt stiliga i sina svarta kavajer och röda slipsar. Jag hjälpte till lite med att rigga studion men försökte annars hålla mig borta så mycket som möjligt. Fick dock hoppa in som sminkör vid ett tillfälle...

Kvällen har jag spenderat med att jobba på fotokursmaterialet och redigera bilder. Dels från idag men även från Annas fotosession. Anna jobbar med lite allt möjligt - journalist, ståuppkomiker och föreläsare, bland annat. Hon är väldigt driven och har massor av idéer. Hennes hemsida hittar ni här !


 

Kommentarer
AnJa

Hahaha kan tänka mig att busfröna satte dina talanger på prov :-) Jättefina bilder blev det!

2011-12-18 - 07:31:02 / URL: http://anjson.wordpress.com
LeaFoto (Helena)

:-) Tack! Ja, man får vara rejält uppfinningsrik! Jag lät herr nalle hjälpa till och knäppa några kort till exempel...

2011-12-18 - 12:54:21 / URL: http://leafoto.blogg.se/
Lena

Tänkte bara skriva att länken till Annas sida inte fungerar :-)

2011-12-19 - 09:48:28
LeaFoto (Helena)

Tack Lena!

Har lagt in den på nytt, så ny borde den funka :-)

2011-12-19 - 20:39:23 / URL: http://leafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar