F R A M T I D S G R U B B E L



Ibland utsätts man för en dröm.
Och så kommer man hem och ens sambo tycker att man ska genomföra den!


Ikväll satt jag tillsammans med min goda barndomsvän Andy och lyssnade på inspirerande och framför allt inspirerade människor på Berghs "Bilder Nordic School of Photography". skolan som snabbt etablerat sig som en av nordens ledande fotoskolor. Lärarna är alla etablerade och yrkesverksamma fotografer och nyckelordet för utbildningen är bildkommunikation och integration.

Fatta vad roligt, utmanande och utvecklande det skulle vara att gå en sådan utbildning! Att konstant få fota på teman och lösa uppgifter, att få feedback både av andra fotointresserade och proffsfotografer och att få TIDEN att ägna sig så totalt och uppslukande åt foto. Att i princip andas foto.

Nu har jag lite att tänka på. Erik säger Varför tveka! Det är nu eller aldrig, liksom. Och det är det ju. Men jag har ju andra drömmar också. Och jag har det rätt bra där jag är. Och det är mycket pengar.
Kommentarer
AnJa

Om du har möjlighet praktiskt och ekonomiskt ska du inte tveka! Om du vill ägna dig åt foto. Du har sådan talang och något speciellt i ditt fotande så jag tror du skulle kunna nå långt. Om det är det du vill :-)

2011-11-24 - 07:41:52 / URL: http://anjson.wordpress.com
LeaFoto (Helena)

:-) Vem vill inte nå långt? ... men det finns ju alltid ett m e n med i bilder. Ett eller två... Jag hade nog trott att jag var inne i en annan fas nu, snarare BORT från det egocentriska... Ja det är lite att tänka på! Tack för uppmuntrande ord!

2011-11-24 - 09:23:36 / URL: http://leafoto.blogg.se/
Johan

Klart du ska gå! Vilken grymt bra idé!! Sådana idéer måste man haka på när de kommer till en, vilken självrespekt har man annars? Men givetvis är det värdsliga där såsom tid och ekonomi och sätter gränser… jag vet. Men härifrån blir det tummen upp! /Johan D

2011-11-25 - 22:45:27
LeaFoto (Helena)

Tack för peppen, Johan! Jag står fortfarande och väger än dit än hit... Det handlar ju om ett helt år också, svårt att veta hur det står till med både ekonomi och hälsa ett halvår framåt till exempel. Det håller mig tillbaka lite också.



Och vilken dag skulle då fotokursen vara på? En måndag eller en onsdag? :-)

2011-11-26 - 14:14:37 / URL: http://leafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar