Fotografering med Unga Reumatiker!


Idag var det fotografering med Unga Reumatiker ute i Haninge :-) Ett morgonpiggt gäng möttes vid stallet klockan nio imorse. Bland morgonmodellerna fanns nioåriga Cornelia, fjortonåriga Nicky, hunden Caesar och islandsponnyn Garpur. Lite roligt, Nicky kände jag ju igen från hennes blogg, som jag stött på några gånger det senaste året. Hade dock ingen aning om att hon hade barnreumatism. Det hade alla som var med idag, ja, utom Garpur! 

Visar lite bilder från dagens fotografering senare i veckan, men redan nu kan ni få se några andra bilder från samma miljöer! Dessa tog jag när jag, Nathalie och Caesar var där förra veckan!







Caesar var en riktig liten linslus! Men matte fick hålla lite koll på honom, han springer gärna lite för mycket för sitt eget bästa... Lilla Caesar har också problem med lederna och ska snart steloperera två leder :-(




Nathalie var tydligen inte beredd på att stå framför kameran denna dag, men vad annat kunde hon vänta sig när hon ska träffa en fotograf och ljuset är mjukt och de vackra höstlöven pryder marken... När hon dessutom är både söt, har fint (matchande) rött hår och charmiga gröna stövlar så GÅR det ju inte att undvika, liksom!





Jag föll pladask för denna lilla plats på jorden! En strand! Massa löv! Höga träd! Små gräskullar! Sjö! Båtar! Och när jag gick lite närmare och såg att hälften av båtarna var charmigt översvämmade kände inspirationen inga gränser!






Kommentarer
Nicole

Längtar tills jag får bilderna :)

2011-11-13 - 20:14:47 / URL: http://nickys.se
LeaFoto (Helena)

Kul att höra! :-D De håller på att laddas upp i Lightroom just nu! Tack för proffsigt modellande idag!

2011-11-13 - 21:19:53 / URL: http://leafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar