Tvillingarnas bok



De här småttingarna har jag följt genom hela deras första år. Varje månad har jag fotograferat dem - själva eller med deras mamma Lena, med morfar och mormor eller allihopa. Hemma i sängen, i studion, i trädgården, i badkaret, på babysimmet, på stranden... Tolv fotosessioner ger många många olika bilder och det har varit jättekul att få följa dem!

De föddes två månade för tidigt och fick inte komma hem från sjukhuset förrän efter tre veckor. Nu håller jag på med deras ettårsbok som ska innehålla bilder från sessionerna och Lenas små noteringar. Har gjort de första fyra månaderna idag :-)









 

Kommentarer
AnJa

Underbart!!!!! Vilket fantastiskt projekt och så roligt för familjen att ha. Du är himla duktig både på att fota och att sedan göra layouter. Vilket program använder du? Igår lekte jag lite med några bilder på Gubbens barnbarn utifrån dina photoshoptips. Resultatet kommer nog på min blogg idag :-)

2011-09-07 - 07:51:22 / URL: http://anjson.wordpress.com
LeaFoto (Helena)

Tack Anette :-D Jag tycker det är otroligt kul med layout, att göra fotoböcker är en passion. Jag använder olika program beroende på vilken typ av bok jag ska göra, till detta projekt är det Vistaprint som jag använder.



Ska bli roligt att se resultatet av ditt photoshoppande! Kram på dej!

2011-09-07 - 09:04:49 / URL: http://leafoto.blogg.se/
Lena

Hej!

Vilka härliga sidor du redan åstadkommit, det ska bli så spännande att se hela boken! Ser att du anstränger dig för att få med så många bilder som möligt - och det finns ju verkligen mycket att välja bland.

Kram Lena

2011-09-07 - 09:09:07
LeaFoto (Helena)

Tack Lena! Ja de är ju så söta på alla! :-)

2011-09-07 - 15:21:42 / URL: http://leafoto.blogg.se/
Heidi

Vad duktig du är! :) Visste inte att du höll på o fotografera. Är det din fritidssysselsättning eller jobbar du med det nuförtiden? :)

Kram

2011-09-08 - 00:53:01 / URL: http://micorazoon.wordpress.com/
LeaFoto (Helena)

både ock :-) Det är vad jag gör oftast, mest och helst. Och så får jag betalt för det! lyx! :-)

2011-09-08 - 22:26:50 / URL: http://leafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar