Mörker, tack


Foto: Erik Berzelius


Det är helt underbart väder ute och det skulle vara perfekt att gå ut och fota lite härliga vårbilder! Men var sitter jag? Framför datorn med persiennerna neddragna, omsluten av ett skönt m ö r k e r ...

Jag är ledsen, men det kommer inte bli så många vackra vårbilder på bloggen den närmsta tiden, för jag håller på och försöker få ned en ögoninflammation som inbitet håller sig fast i mitt vänsteröga. Det hänger ihop med reumatismen, har alltid haft ögoninflammationer, sk. iriter. Så jag tar pupillutvidgande droppar morgon och kväll vilket gör mig lite extra ljuskänslig (och sedan ska det till åtta droppar kortison/dag).

Så jag går just nu ingenstans utan solglasögon!

Målet är att inflammationen ska vara borta om två veckor så att jag ska kunna operera bort gråstarren från det ögat. Jajamensan, gråstarr i min ålder... Gråstarren gör alltså att jag ser dimmigt på det ögat. Eftersom jag har så otroligt bra syn på höger öga (fotoögat!) så har det inte besvärat mig så mycket. Men på sista tiden har jag börjat att märka det mer och bestämt mig för att ta tag i det. Det är ju ett väldigt vanligt och okompliserat ingrepp så jag är inte orolig. Hoppas på en "ah!"-känsla när jag får "se" med den nya linsen efteråt!

Tror förresten att jag kommer att passa rätt bra i glasögon :-) Eller vad tror ni?
Kommentarer
Anonym

Urs det suger ju lite.... Vi kanske ska byta land ett tag, har ar det regn varje dag. Ska tydligen regna tills pa tisdag sen molnigt och sen tillbaka till regn, ingen sol har inte... Bra att dom ska fixa bort grastarren, hoppas inflammationen forsvinner snart. Vad fin du ar pa bilden forresten! Kraaaaaaam

2012-04-27 - 16:14:13
Anette

Ser fram emot att se dig i glasögon. Blir säkert väldigt snyggt! Trist för dig att du har de här problemen. Bilden var urfin på dig! Duktig pojkvän du har!!

2012-04-27 - 16:29:20 / URL: http://anjson.wordpress.com
Lea

Haha, ja men absolut, det är nog en bra idé! Så får jag designa rum lite och du får fota :-D treeeevligt!



Tack för komplimangen! Ja, vet inte hur det gick till... rätt vinkel och belysning...

Kram kära syster!

2012-04-27 - 16:29:55 / URL: http://leafoto.blogg.se/
Cecilia

Usch, låter inge vidare! Och nu när man vill vara ute och kunna njuta av det fina vårvädret. Gråstarr känner jag till väl… fast i mitt fall har jag inget minne av själva problemen för jag blev opererad för det när jag var 6 månader gammal. På den tiden fanns dock inte dagens teknik vilket innebar att de tog bort linsen helt och hållet och idag har jag ingen syn alls på ena ögat.



Är övertygad om att du kommer se jättefin ut i glasögon! Lycka till med operationen!

2012-04-27 - 22:07:13 / URL: http://ceciliasdiary.com
Sambo Erik

Vilken hottie jag är sambo med!

Min älskling!

2012-04-27 - 23:41:54 / URL: http://erikfotograf.wordpress.com
Lena Östman

Jag tror du passar i allt Helen, det kommer attgå jättebra! Kram Lena

2012-04-30 - 12:41:23
Marie, Vardagens charm

http://www.google.se/search?q=anna+lemoine&hl=sv&client=firefox-a&hs=qkg&rls=org.mozilla:sv-SE:official&prmd=imvnso&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=8J-nT9mIGfDY4QTgiICQCA&ved=0CGkQsAQ&biw=1280&bih=895



vad lik du är Anna Lemoine

2012-05-07 - 12:12:28 / URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Marie, Vardagens charm

Hoppas att ögoninfl går över så du kan utföra op, men såklart kommer du att passa i glasögon

Kramar

2012-05-07 - 12:13:44 / URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Marie en foto & hundtoka

Mena absolut ni är söta båda två minsann =D. jag får ofta höra att jag är lik Pernilla Wahlgren, så man är alltid lik ngn =D

2012-05-08 - 00:03:16 / URL: http://myflowergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar