mysiga människor


Igår var Erik och jag hemma hos några goda vänner på påskfika. Vi hade bara med oss EN kamera. EN kamera som vi försökte turas om att använda... Lilla Tilda var ju alldeles bedårande med sin älvklänning, det kan man ju inte låta bli att fota! Vi växlade alltså mellan att stoppa i oss av de goda bakverk som Tildas pyssliga mamma bakat och att fånga bilder med 50milimetern. 

Medan jag satt och glufsade i mig god bulle tänkte jag på att jag nog gärna skulle fota mer familjeliv. Fånga just samspelet mellan dem. På ett avslappnat och icke uppstyltat sätt, i deras miljö. Typ fina vardagsbilder. Så som jag ofta gör med mina vänners barn när jag umgås med dem (för jag kan ju inte låta bli att fota). Hm. Får klura på den idén (eller det är väl mer som en känsla) lite mer.   

Alla bilder är taget med canon 50mm f/1.4 med lägsta bländaren och ISO 100-200. Många kanske tycker att man blir begränsad av ett fast objektiv, men personligen tycker jag om att jag får försöka göra det bästa av just den brännvidd jag har. Med 21 megapixlar kan man ju alltid beskära lite extra i efterhand om man vill komma närmare :-)




Kommentarer
Sara

Så otroligt fina bilder! =)

2012-04-08 - 08:16:40 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar