nödvändigt


Idag har varit en sån där nödvändig, tråkig dag när jag tvingat mig själv att gå igenom högarna som bildats på mitt skrivbord... Finns få saker som jag ogillar så mycket som växande pappersberg. Och hur ofta man än städar bort dem så återkommer de. Hur kommer det sig tro?

Höjdpunkterna denna dagen har varit pausdanserna med Erik och de nya kundkontakterna jag knytit! Fått jättefina, uppmuntrande mail och kommentarer den sista tiden! Förutom att jag fått det där bröllopsgiget jag nämnde tidigare så har jag även fått sålt ett presentkort på en familjefotografering! Hur kul som helst! Och båda uppdragen är mycket just på grund av bloggen (och bilderna på den)! Det känns riktigt bra!

Bloggen är ju liksom så mycket jag :-)

Angående organiserande så måste jag bara få poängtera hur viktigt det är med färger. Det är något jag alltid har varit väldigt medveten om. Färgmarkera, skriva olika saker med olika färger, använda olika färgkombinationer till olika uppdrag osv osv... För det blir så mycket mera tydligt och glatt då. Man hjälper minnet genom att använda olika färger och man underlättar för både hjärnan och ögat att hitta rätt. 

Mina företagsfärger är till exempel grönt med en gnutta rött (som är komplementfärgen till grönt). När jag skriver ner detaljerna kring mina bröllopsuppdrag så använder jag olika rosa toner med en gnutta lila. Familjeuppdrag skriver jag om i olika nyanser av orange med en gnutta ljusgrönt...

Känns inte det bara helt rätt? :-) Nu känns det dock helt rätt att sätta på någon serie och ge Erik den där tiominutersmassagen som han vann idag när vi spelade kort...


Kommentarer
filippa

åh tack va glad jag blir! :D

ja han är riktigt duktig! Kan tänka mig att hans låtar är väldigt härlig och inspirerade när man grejer ! :)

kramkram

2012-04-16 - 22:24:35 / URL: http://ffilippa.webblogg.se/
Mirre - Foto, vovve & Vardagar

vad bra du har organiserat upp det, supersmart =D

2012-04-16 - 22:24:46 / URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Anette

Du får gärna komma hit och organisera upp våra högar!

2012-04-17 - 07:31:52 / URL: http://anjson.wordpress.com
Maria

Roligt att du tycker det, tack! Jag är så himla självkritisk :/

2012-04-17 - 15:41:50 / URL: http://photographybyristo.blogg.se/
JW Photography ♥

Gillar översta bilden starkt :)

2012-04-18 - 12:25:57 / URL: http://crossthehills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar