prissättningsfunderingar


Sitter och klurar på mina priser och det enda jag vet är att de kommer att ändras, både vad gäller själva prissättningen och presentationen av den. Men behöver hjälp! Hur är det egentligen bäst att presentera sina priser: i förbestämda, ordnade paket eller fotografering för sig och bilder för sig? Vad vill egentligen kunden ha för alternativ?

Vad tycker du?

Rent spontant, vilket av dessa alternativ känns bäst:

1. Paketpris Fotografering 90 minuter, 10 högupplösta bilder på CD och två proffsutskrifter 15x20cm
PRIS: 1 850 kr

2. Fotografering 90 minuter: 950 kr
Prispaket högupplösta bilder på CD: 3 bilder för 360 kr / 8 bilder för 760 kr / 15 bilder för 1200 kr
Priser för proffsutskrifter enligt lista.

Skulle verkligen uppskatta om du tog dig tid att kommentera här! TACK TACK TACK på förhand :-) 
Kommentarer
Lena Östman

Jaa det här är verkligen jättesvårt! Kanske båda alternativen men att man får välja efteråt? Kan tänka mig att många kommer välja alternativ 1 när det kommer till kritan och de sett resultatet, men kanske att det känns mycket när man inte sett bilderna än. Om du förstår hur jag tänker... Ang att sätta ihop sitt eget paket så tror jag det är knepigt, det blir lätt så många val att det blir förvirrande. Men ett bra urväl är nog bra tror jag. Lycka till!

2012-04-02 - 13:16:49
Lea

Tack Lena! Jag tror absolut att det kan vara så som du säger.

2012-04-02 - 13:27:05 / URL: http://leafoto.blogg.se/
Jungarå Fotografi

Oj vad svårt. Jag tyckte den som hade kommenterat innan hade en poäng att man kanske ska ha olika paket som kunden får välja mellan som passar dem och deras ekonomi bäst.



Jag tycker ju i och för sig att fotografer är alldeles för dyra, i alla fall för så få bilder. Tror det är därför många inte har råd eller tycker att det är värt att gå till en fotograf. Men jag vet inte. Hoppas inte du tar illa upp att jag skriver så :S

2012-04-02 - 14:19:22 / URL: http://lindajungara.blogg.se/
Sara

Mycket svårt det där :/



Ja, första avsnittet var bra och det verkar ju lovande, får se om det fortsätter i den andan =)

2012-04-02 - 16:26:57 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Mors!

Jag jobbar med Per (Agnetas make) och Atenga. Tänkte ringa dig och prata prissättning osv. men hittar inget telnummer...?

2012-04-10 - 11:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar