att hitta balans

Foto: Henric Peel (2009)
 
Jag är ledsen att det blivit lite skralt med inlägg den sista tiden! Jag jobbar på att pussla ihop mitt nya, mycket mera hälsosamma sätt att leva och det tar ett tag att hitta balansen.
 
Med det menar jag ett liv där måltider aldrig hoppas över och där dessa är näringsrika och balanserade, där jag får mina sju timmars sömn varje natt och där jag tränar regelbundet (hur skruttig och trött jag än må känna mig). Godisskålen byts ut mot färska morötter att knapra på och vattenflaskan ska aldrig stå långt borta.
 
Även om jag inte direkt varit ohälsosam förut - jag röker aldrig, dricker sällan och konsumerar sällan massa läsk och chips - så har jag slarvat ordentligt. Hoppat över frukosten. Glömt bort någon lunch här och där. Druckit för lite. Småätit mer än jag borde. Spenderat alldeles för mycket pengar på godis. Och träningen har varit lite hattande.
 
Men det ska det bli ändring på!
 
Dagarna jag var hos lillasyster i England var som en riktig kick för mig. Det var helt perfekt, helt underbara dagar på alla sätt. Men det var inte bara mysigt och roligt och härligt att träffa Kristin utan även inspirerande. För hon är verkligen en så balanserad, hälsosam och målmedveten kvinna! Hon har liksom vuxit upp...
 
Varför jag vill ta tag i det här just nu är för att jag bestämt mig för att min kropp ska vara så inbjudande den bara kan för att ett nytt liv ska vilja bo där. Inte så konstigt, eller hur, med tanke på min förkärlek till att fota bebisar och barn... Det börjar bli dags liksom.
 
Sen tar det förmodligen ett tag... men det är ok :-) Nu är det sängdags! / Kramis
 
Kommentarer
Victoria

Lycka till med ditt nya mål!

Svar: Tack så mycket! :-) hihi
Helena Petersson

2012-08-22 - 07:03:22
Anette

Ser fram emot att morötterna gör det dom ska :-)

Svar: Haha :-D ja men eller hur!!! Din humor är helt i min smak :-) Kramis!
Helena Petersson

2012-08-22 - 07:07:01 / URL: http://anjson.wordpress.com
Anette

Hoppsan.... rodnar... det där blev visst lite mer vitsigt än vad som var meningen ;-)

2012-08-22 - 07:08:03 / URL: http://anjson.wordpress.com
Sara Björk

=) Alltid bra att måna om kroppen. Vi får ju bara en :) Kram!!

Svar: Så sant så :-) Kram!
Helena Petersson

2012-08-22 - 08:36:45 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar