var som ligger bakom

 
Imorgon är det bildvisning med fina Frida och Magnus, vars bröllopsdag jag dokumenterade med Eriks eminenta hjälp. Det var fotosession med dem både innan och efter vigseln, fotografering under själva vigseln och gruppbilder. Riktigt härligt var det! Det ska bli hemskt roligt att få visa dem deras bilder! Jag längtar!
 
Förutsättningarna den dagen var bland de bästa. Det var en väldigt varierad och fin miljö vi rörde oss i, vädret växlade mellan soligt och molnigt och paret var, precis som på testfotograferingen, underbart att jobba med :-) Då kan det liksom inte bli annat än skönhet! Men bilderna var även en produkt av en genomtänkt plan som jag skissat fram dels genom att vi testfotograferat där och jag fick många idéer då, och dels för att Erik och jag kom till platsen i god tid innan för att kunna promenera omkring och tänka igenom den en extra gång.
 
 
Men att ha Erik till hjälp var såklart en förutsättning för att dagen skulle bli så lyckad, särskilt som det ibland var ganska ordentligt soligt. Han hjälper mig att hålla reda på alla grejer jag alltid ska släpa runt på, han håller reflektorn för att skärma av solen eller reflektera den, han tar kompletterande bilder på gästerna och han hjälper till att fånga de viktiga händelserna såsom till exempel riskastningen. Så bra! Får se hur länge han ställer upp utan att kräva betalt......
 
Den utrustning som jag hade med mig till denna bröllopsdokumentation var detta:
 
Stege
Reflektor 200x150 cm (lite större än en dörr alltså)
Duk att sitta på
2 paraplyn
Kameran
En Erik med egen kamera
50mm bl.1.4
24-70 bl. 2.8
70-200 bl. 2.8
135mm bl. 2.0
50mm macro
Blixt 580 EX
 
Det lär bli många av Frida och Magnus bilder som hamnar i min portfolio, det är ett som är säkert. Jag är så glad och stolt!
 
Ni får se fler bilder efter att de har sett dem, men här är några bilder Erik tog på mig den dagen... 
 
Kommentarer
Sara

Jag vill ha din kamerautrustning ;) Vacker bild! OCh vacker tjej på dem där nere :)

Svar: Haha :-) Tack så mycket söta du!
Helena Petersson

2012-08-15 - 12:38:17 / URL: http://saaraaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar