den pyssliga fotografen

 
 
I två dagar har jag stått i köket och fixat julgodis :-P Vita chokladtryfflar med citronsmak, rocky road fudge, knäck och marsipangrisar... Ikväll ska pepparkakshuset pyntas.
 
Det är så mysigt att baka så där intensivt. Ha på lite bra musik i bakgrunden, ta det lugnt, låta det bli mjöligt och söligt, slicka på kladdiga skedar. Och såklart - fotografera resultatet :-)
 
Erik fick hjälpa mig lite att dokumentera pysslandet :-) Tycker ofta allra bäst om de där bilderna som visar hur det faktiskt ser ut - osminkat och ostädat - och som berättar en historia. Imorgon ska jag visa hur allting blev...
 
 
 

 
 Foton på mig: Erik Berzelius
 
Kommentarer
Jeanette - En mammas vardag

Åh vad mysigt och vilka härliga bilder du tagit:)

Svar: Tack så mycket Jeanette! :-)
Helena Petersson

2012-12-22 - 22:51:47 / URL: http://jiaslife.blogg.se/
Sara Björk

Mysiga bilder ni fått till! =)

Svar: Tack Sara! Kramis
Helena Petersson

2012-12-23 - 06:04:37 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Maria - mamma till Liam ☆

vilket fint bildregn :)

Svar: Tack Maria! Kul att du tycker det :-) God jul!
Helena Petersson

2012-12-23 - 07:58:26 / URL: http://fashionstars.blogg.se
Anette

Så roligt att få en inblick i ert julpyntande! I går fick jag äntligen till ett inlägg på min blogg. Det var länge sedan det förra. Blir att skärpa till sig :-). Ha en riktigt mysig jul! I dag kommer storgrabbarna hem, Niklas har redan varit hemma några dagar. I morgon kommer alla tre till oss och äter julbord. Kram!

Svar: Det är roligt att dokumentera såna där mysiga aktiviteter som man tar sig för ibland. Har varit skitdålig på att läsa andras bloggar på sista tiden, ska kika in på din så jag ser vad ni har för er också! Härligt att du får rå om grabbarna :-) Krama dem från mig! Har skickat julkort till er allihopa men det är väl tvivelaktigt om de hann fram i tid... KRAM på er och GOD JUL!
Helena Petersson

2012-12-23 - 09:38:01 / URL: http://anjson.wordpress.com
becca

fina bilder. Gillar verkligen pusselpitarna !

Svar: Tack Becca! Kul :-) Jo, jag gillar dem själv! Allt som "pussel" kan symbolisera är trevligt tycker jag. Brukar säga till Erik att han är min pusselbit :-)
Helena Petersson

2012-12-23 - 09:53:42 / URL: http://fotobex.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar