insnöad

 
Idag var tanken att Erik och jag skulle ha bakadag - pepparkakor, lussebullar, knäck... Vi skulle sätta på lite munter swingmusik, ta på oss våra förkläden och snart skulle vårt hem dofta av ljuvligt juligt... Mellan pepparkaksplåtarna skulle vi ta en dans i vardagsrummet... En tripp till affären bara för å köpa jäst och pepparkaksdeg...
 
Men icke. Vi kom inte mer än tjugo meter utanför dörren innan vi fick lov att vända. Snön yrde från precis alla håll, man såg inte mer än två meter framför sig (om man ens kunde öppna ögonen) och alla små vägar från vår port var alldeles snöbegravda.
 
Så nu blir det väl till att ha en annan typ av produktiv dag? Städa ut klädkammaren kanske? Fixa med hemsidan? Redigera bilder? JAG VILL JU BAKA!!!
 
 
 
Alla bilder tagna med (2 olika) Canon 5D Mark ll
Bilder på mig: Canon 70-200mm 2.8 L IS ll med iställningar: ISO 250 / bl. 2.8 / tid 1/640
Bilder på Erik: Canon 24-70mm 2.8 L med inställningar: ISO 320 / bl. 2.8 / tid 1/800
 
Kommentarer
Anette

Haha, nu fick ni åxå ta del av det vita!! Ganska härligt eller hur :-). Grattis till er båda! Du får ändra i presentationen nu och skriva fästman istället. Här fick vi 3 dm snö till i går och i morgon ska det visst komma det ni har idag...
Min dator är paj men nu har jag äntligen kommit mig för att logga in på mina bloggar på Gubbens dator. Har kört med iphonen några dagar men den är ju urjobbig att skriva på. Kram!

Svar: Ja, faktiskt - rätt härligt! Det blir så ljust och vackert! KRAM!
Helena Petersson

2012-12-05 - 14:48:51 / URL: http://anjson.wordpress.com
Sara Björk

Ja idag har det verkligen yrt hela dagen. Har faktiskt tagit mig iväg med bilen två gånger, men det har varit med spänning och oro varje gång :)

Svar: Jo, eller hur! Jag tycker dock det är ganska roligt att köra i modden - lite extra spänning i vardagen liksom... Kramis
Helena Petersson

2012-12-05 - 19:30:49 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Ulrika - Fotograf u.norman

Vilka mysiga bilder! Det är så fint när det snöar så där :)

2012-12-08 - 12:35:46 / URL: http://unorman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar