sono cosí

 
 
Eftersom det dykt upp lite nya läsare gör jag en liten kort presentation av mig själv! Är man mer nyfiken kan man alltid dyka menyn där uppe som heter "Välkommen"!
 
Jag är alltså fotograf i Stockholm, bosatt nära Globen med min fästman Erik. Jag älskar att klä mig i murriga naturfärger men när jag är hemma blir det oftast myspyxor eller pyjamas. Jag har fotograferat sedan jag fick min första systemkamera som artonåring och startade eget 2006 då jag bodde på Teneriffa. Bodde där i fyra år och fotade nordiska brudpar som gifte sig i Svenska Kyrkan. Nu fotar jag bröllop, barn & familjer allra mest men gör även uppdrag för tidningar, företag och föreningar samt fotar till egna projekt då och då.
 
Jag fotar med en Canon 5D Mark ll och har en drös objektiv. Fotade dem idag för att visa er :-)
 
 
 
Jag fotar alltid i manuellt läge och älskar stora bländaröppningar - dock inte nödvändigtvis den allra största utan 1.8 - 3.2 är mina mest använda bländartal. Jag fotar mest med mitt 50mm f/1.4 men mitt stora älsklingsobjektiv är min 135mm 2.0 som jag fick av Erik i halvårspresent för två och ett halvt år sedan :-)
 
Förutom fotografering så älskar jag att dansa, gärna tango eller salsa, men har svårt att göra det så mycket som jag skulle vilja eftersom jag på senare år blivit en något skruttigare barnreumatiker. Jag läser gärna Torey Hayden och jag tittar gärna på serier som Criminal Minds och Dexter. Jag älskar italienska och spanska när den talas med Buenos-Aires-dialekt. Jag talar själv spanska flytande, var spanskalärare på Teneriffa :-) Jag pysslar mycket, skulle vilja måla mer, borde träna oftare och önskar att jag inte tyckte så mycket om sötsaker.
 
När det gäller bloggen så skriver jag 4-5 inlägg i veckan och jag skriver framför allt för min egen skull - som en dagbok, typ - men även för att det är ett bra sätt för mina kunder att "lära känna mig" innan fotograferingen.
 
Kort och gott :-)
 
Nu ska jag ta och redigera lite bebis- och hundbilder hade jag tänkt! God kväll på er!
 
 
Kommentarer
Becca

Följt dig ganska länge men var mycket jag inte visste. KUL läsning !

Svar: Kul att du tyckte det! Och nog är det trevligt att jag fortfarande kan komma med något nytt då! :-)
Helena Petersson

2012-12-12 - 19:00:43 / URL: http://fotobex.blogg.se
Anna Sörlin

sv; hehe det kan jag tro:) snart helg hörredu!

2012-12-13 - 21:07:40 / URL: http://www.annasorliin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar