förbered dig!


När man har en fotografering inplanerad är det jätteviktigt att förbereda sig ordentligt. Det handlar inte bara om att ladda kamerabatterierna, tömma minneskorten och testa studioutrustningen. Tänk även igenom vad du ska ta för bilder. Tänk igenom olika poser och vinklar, fundera över kläder, bakgrund och props. Från vart ska ljuset komma? Skriv ner några stolpar! 

Själv tecknar jag alltid upp mina idéer innan mina kunder kommer. Det gäller företagskund som familj och bebis. Jag vill kunna förklara hur jag tänkt så att de kan se ungefär hur mitt bildskapande ser ut och komma med egna förslag eller ändringar. Det känns tryggt både för mig och för dem och tillför lite struktur till den kreativa processen.

För att fotografera är alltlid en process. Det är jätteroligt och spännande och häftigt! Att skapa bilder tillsammans med någon är en  (oftast positiv!) upplevelse, både för mig och för dem.

Imorgon ska jag fota Frida och Peter igen! Jag fotade deras bröllop i somras och nu är Frida gravid! Att få följa med och fånga alla de där största ögonblicken i någons liv är rätt underbart! Jag har några sådana "stammisar". Några har följt med r i k t i g t länge, typ innan jag ens tänkt tanken på att starta eget. Deras bilder är analoga bilder som jag agiterat fram i mörkrummet. Det är en skön känsla, att de är kvar än, liksom!

Så, alltså, imorgon är det gravidfotografering. Här är lite skisser inför den sessionen! Godnatt!  
 




Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar