Roliga nyheter!


Jag har precis bokat biljett till London för att hälsa på lillesyster! Vackra Kristin har ställt upp för mig på många sätt, många gånger. Kunde inte ha önskat mig en finare syster. Det är trist att ha henne så långt bort, samtidigt som det ju ändå blir något alldeles särskilt när vi väl ses! 

Vi lämnar våra respektive hemma och gör en syster-helg av det! Tar in på hotell, äter ute och promenerar omkring och tar bilder. Hon är min älsklingsmodell genom tiderna och har världens tålamod med mig och mina fotoidéer...

Denna gång är det Cambridge vi ska upptäcka :-) Eller, mest jag, Kristin har nog varit där många gånger... Det lär bli mycket bilder, det känner jag på mig! Jag längtar! Blir i samband med att hon fyller trettio...

Tänk, hon blir t r e t t i o ... Min lilla syster lyster... Det har jag lite svårt att fatta, hon har liksom stannat på typ tjugotre i mitt huvud... 

Jag har så mycket härligt som händer mig nu!

Fotokursen som jag håller i är jätteroligt, både för mig och mina elever :-) Jag är verkligen glad att jag startade den! Tack Hanna & Johan som pushade mig lite där! De är ett sånt härligt gäng, verkligen! Ledsen om jag upprepar mig... Men de är frågvisa och analyserande och det blir ofta härliga diskussioner. Som kursledare tycker jag att det är väldigt givande! Att jag i tisdags fick mig en salsadans med en av deltagarna efter kursen avslutats var en go bonus! LYCKA!!! Med vårat hala golv gick det ju rätt bra :-D

En sak jag måste tänka på när jag håller kurs är dock att inte säga "Mm" så ofta, haha! Min sambo uppmärksammade mig på att jag ofta avslutar en mening med det... Helt omedvetet såklart. Skärpning!

Igår fick jag första bröllopsbokningen inför sommaren! Också jättekul! Nu sätter snart bröllopssäsongen igång! Har gjort ett inköp idag som kommer bli perfekt inför den: Ett nytt 50mm-objektiv med största bländaröppningen på 1.4... Kan ni tänka er vilken fin oskärpa det blir med det? mm...

Även fått hem ett paraply som jag beställde för länge sedan till en av blixtrarna. Måste testas snart!

Nya leksaker, yey! Okej, det här var ett riktigt långt inlägg för att vara mej, och en helt vanlig vardag... Nu får det bli lite mer bilder på Kire som avslutning! Börjar med några bilder tagna för länge länge sedan... Gokväll!
 







Kommentarer
Madde

sv:åh, tack så hemskt mycket:) Kul att höra.

2012-02-09 - 07:46:27 / URL: http://madeleneenglund.blogg.se/
Anette

Wow, så kul att träffa Kire! Jag vill följa med :-) Ni lär inte ha långtråkigt i Cambridge... Vi ska försöka ta oss iväg till Gubbens dotter i Lacey Green på försommaren. Istället för London ska vi besöka Oxford den här gången. Vilka fina bilder!!! Och det slår mig hur himla fin hon är i hellugg åxå!

2012-02-09 - 08:13:13 / URL: http://anjson.wordpress.com
Helena (LeaFoto)

Japp! :-) Hon passar i allt! Oxford, kul!

2012-02-09 - 12:05:53 / URL: http://leafoto.blogg.se/
Anna

För mig kommer hon alltid att vara typ 7-8... (och vi är inte en dag äldre än 26, eller hur..?)

2012-02-11 - 21:37:06
Helena (LeaFoto)

Precis! Inte en dag äldre....

2012-02-12 - 01:46:54 / URL: http://leafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar