mumsigt



Anettes kladdkaka med en Helena-touch

2 ägg
3 dl socker

vispa pösigt

1 dl mjöl
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
125 g smält smör
Lite frysta hallon och blåbär

vispas ihop

In i smorg och bröad, löstagbar form
25 min i 150 grader


Har bakat denna två gånger redan denna vecka! Bjöd både våra matgäster på den i måndags och mina elever i fotokursen igår :-P

Jag använder gärna andra människor som ursäkt för att få laga något lite smarrigt...

Har haft en superbra vecka hittills! Middagen med Robert och Anni var trevlig och mysig och bjöd på många skratt. Lite udda kanske, att ha middagsgäster på en måndag - men det kändes helt rätt! Ett trevligt sätt att starta veckan på! Bildvisningen igår var ju också jättetrevlig, så roligt att se deras bilder och höra allas åsikter och tankar. Alla stannade lite efteråt för att äta kladdkaka och småprata.



Idag har jag haft företagsfotografering i studion, helkroppsbilder som jag ska frilägga och sedan göra lite olika kombinationer gruppfoton av. Var lite nervös inför denna fotografering faktiskt! Funderade länge på om jag kunde förbättra något, lägga till eller ta bort ljuskällor. Hade belyst bakgrunden med en blixt, hade ett huvudljus och en blixt på golvet som skulle skicka lite extra ljus dit huvudljuset inte nådde. 

Fotosessionen gick jättebra. Hade inte behövt oroa mig. Ljussättningen VAR bra och krysset jag gjort i marken där de skulle stå SATT på rätt ställe. Att de dessutom inte hade något problem att posera naturligt för mig hjälpte ju också till att göra sessionen lyckad, såklart :-) Vi var klara på en timme!
Kommentarer
Sara

Härliga bilder, väcker liiiite sug =)Inte bra ;)

2012-02-04 - 16:10:39 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Helena (LeaFoto)

Tack! Haha :-D jo... svårt att stå emot det...

2012-02-04 - 16:39:08 / URL: http://leafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar