boktips!

 

Mitt senaste inköp av fotoböcker :-) är denna: "Photoshop-recept - Moderna effekter för dina bilder" 

En bok med enkla och tydliga photoshop-recept hur man genom att ändra i färger och ljus tydligare kan få fram just den känsla man är ute efter. Bland annat så får man lära sig hur man gör en skruvad LOMO-bild, hur man får riktigt kalla och krispiga vinterbilder, hur man får en fejkad Holgabild, hur man får riktigt murriga och gyllene bilder samt åldrade bilder. 

Boken är framtagen av Sanna Lund, fotobloggare och lärare på Moderskeppet.se - Sveriges största webbplats om bildbehandling med Adobe Photoshop. Jag har tittat in där åtskilleliga gånger, när jag sökt någon speciell typ av redigering.
 
Ser fram emot att sätta lite ny touch på mina bilder framöver!

Jag har för övrigt hyllan full av böcker om komposition, porträtt på olika sätt, studiofotografering, nakenfotografering, photohshop, bildberättande, ansiktsretuschering, bröllopsfotografering och kameratekniska böcker. Har tänkt ha boktips då och då. Håller aldrig tillbaka när det handlar om böcker, finns ju inget mer inspirerande!  



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar