MåndagsMorgon

Jobbade några timmar på mitt Rehabcentrum idag, det gick rätt bra - åkte ju runt på min sparkcykel... Som jag sa till en av sjuksystrarna där; tycker ju om att jobba där och gör det bästa av min för tillfället 25-procentiga tjänst - men går det inte så går det inte. Inte så mycket att oroa sig över egentligen, då får jag väl hitta på något annat!

Inte mer med det faktiskt. Har aldrig haft svårt att sysselsätta mig :-) På Teneriffa hade jag fem jobb en period... jobbade några timmar som arbetsterapeut, några som spanskalärare på Svenska Skolan, några med egna spanskakurser, några som fotograf för svenska kyrkan och några timmar spenderade jag på flygplatsen med att tjecka in passagerare och baggage, Det gick alldeles utmärkt.

Hem för att luncha med Erik (som ju vrickade foten igår) och sedan en sväng till min läkare för lite läkarintyg och en knäröntgen. Väl hemma igen satt jag och tjattade lite med min kompis Michael Lowry som flyttat till Zûrich. Vi fotade ofta ihop när han bodde i Sverige och var iväg på resor ihop. Han har gjort en portfolio som jag är med i :-) och när jag bläddrar vidare hittar jag många album som jag finns med i! En yngre, smalare och betydligt mer "rörlig" jag. Kul :-)

Nyfiken kan ta och kolla in:
http://video.google.com/videoplay?docid=-2644030231343746587
Lägger upp några favvobilder här nedan också, älskar hur bilder kan få en att minnas precis hur det var och kändes just då när de togs! Blir glad av sådana små "tidsresor".

Nu ska jag fortsätta redigera Julias bilder! Har lovat en tutorial till "bearbetning av inscannad svart-vit bild" också, det kommer lite senare. K R A M I S



Kommentarer
Anette

Fin då. Fin nu! Dansbilden är häftig. Du skulle blir bra som dansare åxå! Kram

2012-01-23 - 17:56:24 / URL: http://anjson.wordpress.com
Helena (LeaFoto)

Kände mig som en dansare ett tag, dansade ungefär femton timmar i veckan. Åkte till Buenos Aires och tog privatlektioner och grupplektioner i tango... gick ut mycket och var en eftertraktad följare... The golden days... :-)



Men jag är ganska ok med att få några få danser med min älskling nu... i vardagsrummet, på festen eller på en busshållsplats...



Rätt ok. Nog saknar jag alla danserna, något ofantligt! Men man kan ju inte gå och gräma sig över sådant man inte har någon kontroll över!



KRAM!

2012-01-23 - 18:56:55 / URL: http://leafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar