Det är trevligt med besök :-)

 
Att få besök förenar verkligen både nytta och nöje för min del. Jag får ändan ur vagn och STÄDAR ordentligt, jag ÄTER mer ordentligt och det är såklart hemskt roligt att få gäster!
 
Jag tycker om att bjuda hem folk, men det är ofta jobbet får gå före nuförtiden känner jag. Men inte denna vecka!
 
Det började med tjejmiddagen i måndags: Vi var fyra goda vänner som samlades runt min lasagnemiddag. Vi är alla barnreumatiker men med helt olika sjukdomsbilder så det blev mycket medicin- och symtomsnack. Man hör ju mycket rykten om de nya biologiska läkemedlena och som "försökskanin" så är det ju inte utan att man oroar sig lite. Man kan ju tycka att det är lite orättvist att man ska drabbas av så mycket MER än sin grundsjukdom
men samtidigt är det ju inte så konstigt med tanke på att kroppen har varit "sjuk" och blivit matad med alla möjliga mediciner i en herrans massa år vid det här laget. Man får nog bara "gilla läget". Vara glad för att det inte är ännu värre (än). Sen får man byta ut de leder som inte fungerar längre.
 
Igår kom storesyrran och hennes femtonåriga dotter hit. De sov över på soffan och jag tog just en fika med dem på favvobageriet i Enskede :-) Det är första gången jag träffar min systerdotter så det kändes lite extra kul! Hon var jättetrevlig och väldigt vacker, precis som sin mor! Vi hade en riktigt mysig film-och-godiskväll igår. Såg den charmiga "Mirror mirror" bland annat.
 
Idag har jag fotat lite på jobbet, och jag ska fota mera av omgivningen i Saltsjöbaden ikväll när solen står lägre. Någon som vill haka på?
 

Kommentarer
Anette

Hon var lik mor sin! Men visst hade hon en son åxå?

2012-06-28 - 15:40:32 / URL: http://anjson.wordpress.com
Helena

Ja! Han heter Alexander och är typ nitton år :-) Alexander har jag faktiskt träffat - när han var bebis!

2012-06-28 - 17:21:51 / URL: http://leafoto.blogg.se
Sara Björk

Skulle lätt haka på om jag bodde närmre ;)

Svar: :-) Det skulle vara trevligt! Synd vi bor på olika ställen!
Helena Petersson

2012-06-28 - 20:51:49 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Stig Petersson

Alexander var ju här uppe 1992, men då var väl inte du här eller? Nicke funderar på att åka o hälsa på Alexander annars nu i sommar. Kul att se sin dotterdotter på denna blogg iallafall :)

Svar: Jo, tror både jag och Kristin var uppe när de kom och hälsade på faktiskt! Jag minns det väl! Inte något man glömmer: första gången man får se storesyrran ;-) Är så glad att vi ses så ofta nu! Och Josefin var en skitskön tjej! Synd att hon inte gillar att bli fotat... :-D
Helena Petersson

2012-06-30 - 22:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar