Lektion om fönsterljus


Idag var det fotokursdax igen och dagens lektion handlade om hur man tar bättre bilder inomhus i naturligt ljus. Hur man utnyttjar fönsterljuset på bästa sätt. Var man ska stå, var modellen ska stå vid ett klassiskt porträtt, hur man kan "fejka" att man har en riktig studio, vad man kan tänka på när man fotar barn hemma mm. 

Jag började med att gå igenom teorin och visa exempelbilder, innan vi begav oss in i vårat sovrum som har ett så bra fönster :-) Blev ett vilt klickande av kameror där... undrar just hur många bilder jag själv fastnade på, osminkad och lite trött som jag var (hann ju som vanligt inte äta middag innan kursen..) ...

Här är några av de bilder som jag visade eleverna idag :-) Ni känner nog igen en bild eller två ;-)










Kommentarer
Karro och King :)

Åh en sån kurs skulle jag oxå vilja gå! Spännande och lärorikt! :)

2012-06-06 - 09:54:07 / URL: http://www.karroochking.se
Becca

Jättefint :) Väldigt bra kurs o gå !

2012-06-06 - 12:57:27 / URL: http://fotobex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar