#66 gilla reflekterat ljus


Något jag älskar är när jag stöter på sådana här naturliga spotlights som kommer av att solen reflekterats - i ett fönster till exempel! Denna spotlight föll dessutom på en fin tegelvägg så jag kände mig verkligen lyrisk! :-)

Du hittar dem lättast bland höga byggnader (med massor av reflekterande glas) på eftermiddag/kväll, då solen är mjuk och varm och står lite lägre på himlen. Kanske inte något man går ut och specifikt "letar efter" men ta vara på det då ni stöter på det! Jag och min syster överraskades av det när vi strosade omkring i Cambridge och hade virrat in oss i massa mörka, tråkiga gränser. Sedär, liksom!

Låt ljuset träffa din modell rakt på, (alltså så att du har det där fönstret i ryggen) så får du finast skuggor. Låt modellen blunda tills du är berädd att ta bilden och säg titta bara precis när du knäpper av några bilder. Kan vara svårt för ögonen annars!

Trevlig lördag på er! Ska iväg och äta indiskt med storesyrran nu!
Kommentarer
Anette

Mycket fina bilder på lillsyrran! Och så kul att hon verkar gilla min stickade mössa!

2012-03-11 - 07:26:32 / URL: http://anjson.wordpress.com
Lea

Åh, är det du som gjort den fina? Hon passade jättebra i den!

2012-03-11 - 18:08:38 / URL: http://leafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar