Cambridge l


Hann redigera bilderna jag tog i Cambridge igår också! Min morgonsyssla :-) Tycker det är som att återuppleva min semester, att få gå igenom bilderna, beskära lite, leka med olika toningar eller svartvitt. Hade svårt att bestämma mig vilket jag tyckte bäst om - färg, svart-vitt eller sepia. Så det blev två uppsättningar av alla bilderna, samt några svartvita.

Vi sov hur gott som helst i de höga, mjuka sängarna och började första dagen i Cambridge med en underbar frukostbuffé i den vackra matsalen! Vi tog för oss av precis A L L T men jag måste nog erkänna att jag mest åt frukt med nutella...

FRUKOSTBUFFÉN




17-40 var helt klart det objektiv jag använde mest för att dokumentera miljön - staden och hotellet, på bländare 8.0, medan 50mm f/1.4 var det jag främst använde när jag fotade syrran, detaljer och det vi åt. Och då använde jag i princip alltid bländare 1.4.

Fullkomligen älskade hotellet! De hade fina, riktigt engelska skinnfåtöljer, vackra gamla böcker och stora fönster. Helt perfekt miljö att fota i! Jag kunde såklart inte låta bli att övertala lillsyrran att modella lite...


DETALJER





FOTOSESSION MED SYRRAN






DET ROLIGA SPEGELTAKET


Kommentarer
Sara

Gu vilka härliga bilder! =) Får en att le =)

2012-03-11 - 15:11:40 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Anonym

Visst hade vi kul! Mysigt att ha dig har...du far komma hit oftare! Kram Kire

2012-03-11 - 17:18:29
Lea

Jaaaa! Vi hade underbart kul kära syster lyster! Måste vi definitivt göra om! :-)



Tack för de fina kommentarerna Sara, härligt att höra att de får dig att le! Sånt blir jag så glad av att höra!

2012-03-11 - 18:10:50 / URL: http://leafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar