Full rulle


När man har eget företag har man verkligen aldrig riktigt ro att slappna av helt. Man jobbar i princip alltid. Pratade en hel del om den saken igår med flygplansstolsgrannen. När jag stod i kön att gå på flyget i fredags hann jag till exempel skriva typ fem sms och tre jobbrelaterade mail innan jag kom fram (det var i och för sig förseningar så jag stod ett bra tag i kön). Nästan skönt att sedan INTE ha tillgång till dator under några dagar. Då MÅSTE man liksom vila. Som ni märkte blev det inte mycket bloggande när jag var i England... Är inte så förtjust i blogg.se-appen som inte publiserar mina bilder och text som jag vill ha dem...

Ligger alltså efteri fototipsen. Får se om jag känner mig extra tipsig någon dag och får lust att skriva flera på raken kanske! :-)

Har haft fullt upp idag. Haft kontakt med biträdande reportagechef på  eftersom jag ska fota till en artikel som Anna Bergholtz ska skriva och som ska publiserat i tidningen. Kul blir det! Även mailat med ett bröllopspar som jag ska "pre-shoota" i helgen (en liten mindre fotosession för att vi ska lära känna varandra). Ska fota deras bröllop om tre veckor. Har också laddat in alla bilder från min lilla semester i England, redigerat bilderna till mamman och dottern (dottern är hon här uppe) som jag fotade i förra veckan och förberett bilderna som skulle visas idag på fotokursen.

Fotokursen som idag gick precis så där smidigt och bra som jag vill att det alltid ska gå!

Kanske var det för att lektionen handlade om det ämne som jag är allra bäst på: nämligen om att fota människor. Hur får man dem att bli bättre på bild, hur ska de posera, vad ska man tänka på när man fotar folk man inte känner och hur fotar man barn på bästa sätt? Det var några av de frågor som jag gick in på. Lät också mina elever själva få testa poser och leka lite med reflexskärmarna :-) Blev många skratt och bra frågor, precis som det ska vara!

Nu ska jag klura på dagens fototips och sedan är det nog dags för lite serier innan sängen! Även om jag såklart saknar min lilla syster som åter igen är långt borta från mig så är det ändå skönt att vara hemma igen. Jag blir lite extra kär i Erik också :-) Han får stå ut med mycket "kläng" idag, haha!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar