eftermiddagsmålning



Tog äntligen tag i att fixa skylten till vår dörr! Bokstäverna har legat och väntat typ ett halvår minst... Och så mysigt att sitta och måla till go musik (Dusty Springfields Spooky till exempel) inandandes gamla minnen. Dofter har en förmåga att ta mig långt tillbaka i tiden. Nu sköljde minnen av min tid som konststuderande över mig. Hur lätta steg jag gick med på Kungsholmen när jag var på väg till Birkagårdens folkhögskola, de färglada höstlöven jag sparkade omkring, dagarna som fylldes av torkande dukar, färglada nariga fingrar, doften av lera och gips och hur lätt min hand skissade människokroppen på några sekunder. 

Jag borde måla oftare. Jag borde verkligen måla oftare. Jag tror jag ska leta upp någon krokisession också. På den tiden kunde man lätt gå fem-sex dagar i veckan på olika ställen. 

Det ska jag göra! NU, på direkten!! Nä, vänta nu, jag ska ju fota för tidningen Allas idag... Ok, men sen ska jag leta upp något och faktiskt ta mig dit.

Någon som vill haka på?
Kommentarer
Jennie ♥ - i det andliga/mediala och det fotografiska

hoppas du får ha en bra torsdag ♥

2012-05-03 - 15:24:40 / URL: http://jennsiii.blogg.se/
Cecilia

Låter frestande! Har också funderat på någon målarkurs ända sedan jag slutade med drejkurser förra våren men får aldrig något gjort med/av tankarna. Mest för att jag är för trött kvällstid efter jobbet och helgerna blir alltid uppbokade. Många ursäkter har jag... :) men men någon gång SKA jag!

2012-05-03 - 22:13:32 / URL: http://ceciliasdiary.com
Anna

Håller med dig. Jag fotar dock på tok för sällan färgglada härliga saker :}

2012-05-03 - 23:23:08 / URL: http://madeinjapan.nu
Anette

Låter spännande med Allas! Ha en trevlig helg :-)

2012-05-04 - 13:19:02 / URL: http://anjson.wordpress.com
p h o t o g r a p h y b y siri

åh ser fint ut! :)

2012-05-04 - 18:58:33 / URL: http://shal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar