Lagertesting


Idag har jag suttit i photoshop och lekt med lager. Helt inne i min egen värld. Dels har jag testat olika actions som jag hittat på nätet och dels lagt på egna färglager. Blev ändå mest nöjd med det allra enklaste, egenpålagda lagret ovan. Ett rosa lager med blandningsläget soft light.



så här såg det ut då!

Det är fascinerande hur mycket man kan göra i photoshop! Jag kan sitta timme efter timme och aldrig få nog. Särskilt då jag har en bild som jag är lite extra nöjd med, som den ovan :-) Tycker om blomman i hennes fina hår (önskar jag hade sånt hår!), placeringen av ballongerna, samspelet mellan dem och färgerna...

Men kände på direkten att jag ville ha bilden med en lite mjukare bildbehandling. Här har ni en drös varianter... samt originalet. Berätta gärna vilken version ni gillar bäst!




Nu har jag hunnit fastna igen och pulade fram en variant som jag också blev lite förtjust i... en egen mix som såg ut såhär:



Rosalagret: #e6b3e5

Lite mindre rosa och mera som färgerna faktiskt såg ut, men lite mattare... mindre kontrast och inte lika starka färger. Så, vilken version ska jag gå efter tro? För jag har fler bilder jag vill "göra om"...

Kommentarer
Anonym

Vilken jätten bild!

Jag gillar det rosa lagret bäst. Det ger ett varmt intryck och passar den bilden, tycker jag. :-)

2012-05-13 - 18:58:50
Anonym

Vilken jätten bild!

Jag gillar det rosa lagret bäst. Det ger ett varmt intryck och passar den bilden, tycker jag. :-)

2012-05-13 - 18:59:47
Sara

Lovely! :)

2012-05-14 - 06:30:37 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Cecilia

Vilken fantastiskt fin bild! De framför kameran är otroligt fina och samspelta tillsammans och du som är bakom kameran har verkligen fått fram den rätta känslan i bilden. Verkligen helt underbar! Man känner verkligen glädjen, kärleken och längtan efter bebisen.



Jag gillade det rosa lagret bäst. Dels ger den en väldigt fin ton på bilden men det känns också som den passar "känslan" som bilden förmedlar bättre.

2012-05-14 - 08:35:07 / URL: http://ceciliasdiary.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar