marscherat för tillgänglighet


Idag har Erik och jag gått med i det här tåget - den årliga marschen för tillgänglighet. En av mina goda vänner är en av de mest drivande personerna för just tillgänglighet, det är han, Hans, som ni kommer att se sitta på flaket i sin rullstol med en mikrofon i högsta hugg.

Avsikten med marschen är alltså att framhäva rätten att alla, även om man har ett handikapp, ska kunna komma in på alla ställen, kunna använda kommunaltraffiken precis som vem som helst och ha lika lätt som alla andra att få tillgång till information. Att det borde vara lag på det. Vill ni veta mer så titta på Hans hemsida här.

Jag är på grund av min reumatism inte så pigg på att gå lång sträckor - så Erik och jag ställde oss (med varsin glass) vid Strandvägen och väntade in tåget för att hänga med sista biten in till Sergelstorg. På plattan var det sedan div. musik och talare. Bland annat hörde vi på DHRs ordförande och min kompis Anna.

Det blev lite spansk paella också, innan vi begav oss hemåt :-) Här är lite (rätt många...) bilder från vår dag!












Kommentarer
Sara

Härliga bilder, för en väldigt bra sak! =)

2012-05-27 - 10:46:07 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Matilda [myphoto.blogg.se]

Vad bra att de ordnar en marsch som handlar om det! Tror att många måste öppna upp ögonen för att alla inte ser ut och fungerar på samma sätt.



Sv: Just den bilden fotade vi vid Örbyhus slott.. :)

2012-05-27 - 12:01:59 / URL: http://myphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar