Dagens fotosession


Bilderna från dagens fotografering blev så otroligt lyckade. Jag har ingen aning om hur jag ska klara av att göra deras urval. Är nere i 72 bilder nu. Det är grymt många bilder!

Det är som om varje bild osar kärlek :-) Sessionen är full av små söta bildserier där de är gulliga mot varandra, fånar sig med varandra och får varandra att skratta. Jag satt med ett stort smil i ansiktet under hela redigeringen.

Ljussättningen var också jättebra, fina skuggor och jämn bakgrund. Kan känna mig nöjd med mig själv!

Erik såg måttligt glad ut (=han såg hur uttråkad ut som helst) på testbilderna. Han ifrågasatte varför jag var tvungen att fixa så mycket inför varje fotografering - att jag inte bara kan använda samma uppsättning som sist. Men så är det ju inte. Varje gång är det annorlunda. För varje gång vill man ju göra bättre. Och den här gången kunde jag ju ha ett mera riktat ljus (vilket jag föredrar) eftersom vuxna till skillnad mot barn står rätt stilla och går att regissera (till viss del...)

När Erik gav upp fick jag ta Herr Grodan till hjälp. Här kommer hans bilder (som tydligt visar hur en OJÄMNT belyst bakgrund ser ut!) :-D (vågar inte lägga upp bilderna på Erik, då blir han nog sur!)



Kommentarer
Linda

SVAR: TACK : ) Den är köpt på H&M och finns i massa färger :)

2012-05-02 - 23:25:05 / URL: http://lindablom.se
Anette

Alltså, nu har du ju fått till bilder som du kan göra grattiskort av helt på köpet! Grodbilderna är härliga :-)

2012-05-03 - 07:14:49 / URL: http://anjson.wordpress.com
Anette

Eller varför inte posters till barnrum??

2012-05-03 - 07:15:16 / URL: http://anjson.wordpress.com
Gertie

Helena, vilket otroligt fina bilder. Duktig du är! Vad glad jag är att du är min fotolärare.

2012-05-03 - 08:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar