fotograf i första hand

 
Är inne i ett företagsförbättringstänk just nu och känner att jag behöver lägga mer tid på just företagandet än fotograferandet. Det har gjort att jag har blivit något svårare att boka. Jag behöver lediga helger och dagar ibland och tänker inte ta några uppdrag alls de två veckorna innan jul. Det går bra för mig just nu och i och med det så krävs det ännu mer att grunden är stabil och pålitlig. Jag behöver bättra på både mitt arbetsflöde för att kunna bli så pass effektiv som det krävs och mitt marknadsförande för att det ska kunna fortsätta åt rätt håll.
 
Jag har vid det här laget en så pass gedigen portfolio att mina bilder säljer sig själva och hur underbart vore det då inte om fler hittade till mig utan att jag behövde jobba för det? Jag vill kunna koncentrera mig på bildskapandet, det är ju det jag brinner för!
 
Hade ett intressant möte idag i samband med fotograferingen av ägaren till Pigment. Fick, förutom fina bilder på honom ;-) en hel del tänkvärda tips och idéer! Han kan sin sak! Känns alltid lite extra roligt när man får jobba ihop med duktigt branchfolk! Jag har en del att ta itu med och när jag gjort min del så ska jag låta honom se över mina sidor. 
 
Jag tycker om det här med reklam & marknadsföring också, men att få en balans där själva fotograferandet tog upp mer tid än den delen, det vore något det...
 
 
 
 
 
Kommentarer
Sara Björk

Vilken gudomlig bild, älskar !

Svar: Tack Sara! :-) En jättegammal bild jag hittade av en slump! Från 2010!
Helena Petersson

2012-11-14 - 17:59:15 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar