En Liten Lia

 
Här är några bilder från studiofotograferingen med söta Lia och de röda ballongerna. Föräldrarna blev jättenöjda med bilderna och jag är glad att de låter mig visa några stycken här!
 
Jag brukar ofta föreslå att man har någon återkommande färg med på bilderna och att man försöker att inte använda för många olika färger på kläderna. Här hade vi valt rött och vitt, som ni ser :-) 
 
Som alltid vid barnfotograferingar så har jag använt en jämn belysning så att jag inte är allt för bunden till att Lia ska vara vänd åt ett visst håll. Jag brukar börja så och ifall jag märker att det är ett väldigt stillsamt barn som inte springer omkring så mycket så händer det att jag släcker eller minskar upplättningsljuset för att få lite mer dramatisk belysning (mörkare skuggor).
 
Kommentarer
Anette

En så söt liten tjej! Och så fina dina studiobilder blir!!!

Svar: Tack Anette :-)
Helena Petersson

2012-10-27 - 08:38:28 / URL: http://anjson.wordpress.com
Fotograf Kameratrollet

Älskar bilden där han kommer in i bilden.

Svar: Tack! :-) Ja den är lite kul!
Helena Petersson

2012-10-28 - 05:22:07 / URL: http://kameratrollet.se/blogg
Sara Björk

Jättehärliga bilder!

Svar: Tack fina du!
Helena Petersson

2012-10-28 - 06:36:26 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar