en nostalgisk pysselkväll

 
 
Idag på min härligt ledig-mitt-i-veckan-onsdag så har jag umgåtts med min söta mamma :-) Vi träffades före lunch för att gå på vattengymnastik. Är så härligt nu när det börjar bli kallt ute att sjunka ned i den härligt uppvärmda bassängen... Mamma hade köpt en badmössa till mig som var rosa med vita prickar - jag såg ut som en husa från 50-talet sa hon, haha. Stod ut lite i gruppen där A L L A hade badmössor i olika blåa nyanser.
 
Efter det åkte vi hem till kära Orminge för att äta nyttomiddag (linssoppa) följt av ahlgrens bilar och pyssel! Tjoho! Har lite idéer inför kommande studiofotograferingar och bröllopsfotograferingar så jag satte ivrigt igång... Dock blev det mest mamma som satt vid symaskinen sen - jag blev beordrad att rensa ut mina gamla kläder ut hennes garderob..! 
 
På tiden kan jag väl medge....
 
Det blev en riktig nostalgitripp. Fick ihop en påse med nästan oanvända skor med lite klack; den ska jag ge bort till en kollega som har en dotter med snart samma skostorlek (33). En annan påse fylldes med mina vackra, älskade dansskor som jag lite sorgset inser att jag aldrig mer kommer att kunna dansa eller ens stå i.
 
Tänker att de ska få en fotosession med mig innan de ges bort (i de fall då de knappt kunde dansas i även på den tiden...) eller slängas (mina salsaklackskor som är alldeles nötta och dammiga...).
 
En annan sak jag hittade var lite rolig...
 
 
...mina kära vänners ord gav mig många leenden denna kväll!
 
Med tanke på att jag nu som trettiofyraåring har både lägenhet (okej, delad sådan), fast (halvtids)jobb, en egen firma som går BRA! och mannen som någon gång ska bli min fästman (hint hint...) så tycker jag nog att jag har lyckats rätt bra ändå :-) 
 
Kommentarer
Stina

Ja jag minns när vi hade 30årskris båda två. Som sagt det gick ju rätt så bra sen ;)

Svar: Det har du rätt i Stinis :-)
Helena Petersson

2012-10-24 - 23:08:54
Anette

Kan tänka mig att det var dax att rensa ut hemma hos mamma :-) Och oj vad det har hänt mycket i ditt liv senaste åren! Hoppas att någon förstod hinten!!! Börjar vara på tiden om du frågar bonusmamman :-D

Svar: Haha, jo :-) Jag håller med dig helt! :-D
Helena Petersson

2012-10-25 - 10:02:50 / URL: http://anjson.wordpress.com
Erik

Jag tror någon förstod hinten! :P

Svar: Jasså du säger det... ;-) POK
Helena Petersson

2012-10-25 - 10:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar