Just Nu

 
Dagarna rullar på för mig, det händer roliga och spännande saker mest hela tiden känns det som och jag njuter av livet! Det största som hänt är att min älskade lillasyster fött en liten flicka!!! Hon kom igårmorse och ska heta Evelyn :-) Självklart håller mamma och jag på att leta biljetter till England nu, så att vi får träffa henne!
 
Det är STORT med barn. Dessa små mirakel som snabbt blir till Det Viktigaste I Livet. Det Bästa man gjort. Det finaste man har.
 
Så jag hoppas att jag snart ska få träffa denna lilla flicka.
 
Annars är det lite allt möjligt som jag pysslar med. Var och hälsade på Lotta på öppna förskolan häromdagen och passade på att visa bilder för en bunt föräldrar i bebisgruppen. Fick massor av fin respons och har redan fått en förfrågan av en av mammorna :-) Troligtvis kommer jag att åka dit nästa höst och fota! Kul kul kul!
 
 
 
Lottas flickor har jag fotat lite då och då och några av de finaste bilder jag tagit är på just dem. Den dagen fick jag även träffa lilla Sophia! Precis lika stora vackra ögon som sina systrar :-)
 
Något annat jag gjort är att beställa hem bok efter bok efter bok... Ska hämta ut ännu en idag. Har nog kommit in i någon slags bokperiod. Det är fotoböcker det handlar om. Senaste inköpen:
 
 
 
"Med fotografens ögon" är den bok som vi ska läsa i fotocirkeln om bildspråk som jag ska gå denna höst. Känns kul att en gång i månaden få sitta ner och snacka om hur man uppfattar bilder, både på ett instinktivt sätt och ett mer teoretiskt sådant - det tror jag att man kan lära sig jättemycket av!
 
Annars är det det vanliga (nuförtiden) med bildredigering, leveranser, studiofix, fotograferingar... Härlig vardag :-) Köpt en Ipad också! Det kommer underlätta grymt mycket när man vill visa sina bilder för kunder men kanske inte orkar släpa med sin fysiska portfolio (som inte är helt uppdaterad heller). Äntligen kan jag dumpa min tunga laptop (som man inte ens kan slå på utan att sladden är inkopplad!)! Härligt!!
 
 
 
Kommentarer
Sara Björk

Åh, grattis till mosterskapet =)

Svar: Tack! :-) Känns jättekul!!
Helena Petersson

2012-10-31 - 07:44:18 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Anette

Grattis till mosterskapet :-) Ja det är så himla kul och jag ser fram emot att få se bilder på den lilla och mamman. Hoppas ni kommer iväg snart till England! Dessutom är jag väldigt avundsjuk på din padda. Vill åxå ha :-)

Svar: Tack! Jo, lär bli mycket bilder när jag kommer dit! Som vanligt ;-) Paddan är verkligen en pärla måste jag säga, hur praktisk som helst!
Helena Petersson

2012-10-31 - 09:38:31 / URL: http://anjson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar