så här kan det bli...

Här kommer bilderna som jag tog på Linn för några veckor sedan :-) Det var första gången hon plåtades av någon annan än sina vänner och jag tyckte hon gjorde ett riktigt bra jobb! 
 
Dock så fotade jag henne häromdagen och då märktes det att hon faktiskt följt mina råd och testat olika poser framför spegeln. Hon kunde bjuda på sig själv på ett helt annat sätt. Sen blev vi lite försenade och blixten strulade och solen försvann lite fortare än vi hade förväntat oss... Så kan det gå! Men här hade vi inga sådana problem :-)
 
Jag fotade henne med mina favvogluggar - 50mm 1.4 och 135mm 2.0 - och använda stora bländaröppningar. Gillade kontrasten mellan den mörkgrå stenväggen och hennes jätteblonda hår...
 
Kommentarer
Jonna

Supersnygga bilder! Som vanligt :) Jag har några syskonfotograferingar framför mig nu och undrar om du har några tips som jag kan gå efter. Kommer ha vit bakgrund. Kram Jonna

Svar: Har ju svarat på din blogg, men svarar här också: Se till att barnen har roligt och lek fram glädjen i bilderna - då brukar det vara svårt att misslyckas!
Helena Petersson

2012-09-12 - 23:10:49 / URL: http://jonnasphoto.blogg.se
Ulrika - Fotograf u.norman

Fina bilder! :)

Svar: Tack tack :-)
Helena Petersson

2012-09-15 - 09:44:39 / URL: http://unorman.wordpress.com
Olivia -Bymeolivia

Riktigtfina bilder. Den tredje nerifrån var riktigt snygg :)

Svar: Tack så mycket! Lite annorlunda perspektiv är ju aldrig fel ;-)
Helena Petersson

2012-09-16 - 11:32:43 / URL: http://bymeolivia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar