sepia eller svartvit?


svårt att bestämma mig vilken jag gillar bäst...
 
Har haft min härliga hemma-onsdag då jag suttit som klistrad vid datorn... Hade en hel drös minneskort som låg staplade på hög för att laddas in i Lightroom - och nu när Erik gett mig en ny dator (ja själv tycker jag såna prylar är rätt tråkiga inköp när det man har ändå fungerar hyfsat...) så går det så mycket snabbare allting! Det är verkligen en boost så TACK älskling!
 
Imorgon är det bildvisning med Jessica och Bengt :-) Det var deras fest med 50-60-talstema som vi hade studion på och efteråt var gäster. Ska bli riktigt roligt att visa dem deras porträtt - bilderna på gästerna i studion har de redan sett.
 
Ibland är det helt klart för mig vad som passar bäst - svartvitt eller sepia - men ibland, som nu, tycker jag lika mycket om dem båda. Det slutar väl med att de får båda varianterna...
Kommentarer
Anette

Jag tycker bäst om den till höger. Tror jag. Är det den du åxå föredrar?

Svar: Härligt! Ja, oftast! Men jag gillar ju båda... och ibland kan jag tänka att svartvitt ju ändå på något sätt är mest klassiskt... och därför kanske att föredra :-)
Helena Petersson

2012-09-19 - 19:59:19 / URL: http://anjson.wordpress.com
Becca

Sepia tycker lilla jag :)

Svar: :-) Tack! Kul att höra!
Helena Petersson

2012-09-19 - 22:30:51 / URL: http://fotobex.blogg.se
Sara Björk

Sepia säger jag rent spontant :)

Svar: Tack :-) De föll också för det!
Helena Petersson

2012-09-20 - 08:29:54 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Koffe

Sepian är mer kontrast rikare. Så kanske om man höjde kontrasten på den svartvisa så skulle jag nog valt den :)

Svar: Där kan du nog ha rätt Koffe! Tack!
Helena Petersson

2012-09-20 - 12:03:47 / URL: http://fotokoffe.blogg.se/
Ulrika - Fotograf u.norman

Tack så mycket :)

Så härlig bild!

Svar: Tack ulrika! :-)
Helena Petersson

2012-09-20 - 21:30:27 / URL: http://unorman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar