att fota företagare

 
 
Så här kommer dagens skärm att se ut :-) Imorgon ska bilderna på de tre cheferna som jag fotograferat förra veckan levereras och idag fotograferar jag den sista av dem (som befinner sig i Enköping) så sen är det redigering för fulla rullar som gäller! Men då det endast är EN bild som kund ska få så är det inte så betungande! Jag väljer ut de fyra finaste av varje person och skickar iväg till Simon som jag samarbetar med så får han bestämma vilken han tycker passar bäst till kundberättelsen som han skrivit.
 
Det är riktigt trevligt att få åka ut och träffa människor på det här sättet. Människor som jag aldrig skulle träffat i mijöer som jag förmodligen aldrig skulle satt min fot i annars. Jag brukar be dem avsätta 10-15 minuter för fotograferingen och det räcker gott och väl. Jag kommer några minuter innan vi ska ses och kollar över miljön och ljuset. Tänker efter vart de kan stå/sitta och vilket objektiv som passar bäst. Fixar inställningarna. När vi har hälsat så säger jag att jag gärna vill ha några bilder utomhus och några inne på arbetsplatsen.
 
Jag gillar verkligen att få träffa personer i deras miljö, i deras vardag! Jag tycker helt klart att det gör porträtten lite mer intressanta.
 
Kul jobb jag har!
 
 
Tips: En sån här solig dag så är det bra att ställa personen nån meter in i skuggan, och vänd mot ljuset!  
 
 
Kommentarer
Anette

Och tänk vilken tur de har som får en så trevlig och proffsig fotograf till sitt förfogande!

Svar: Tack fina du! :-D
Helena Petersson

2013-04-29 - 17:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar