hejdå vinter!

 
Hittade ett minneskort som jag inte laddat in i datorn ännu - bilderna som Jenny Puronne tog på mig med Eriks kamera medan jag kämpade med att fotografera henne med tilt-shift-objektivet! Där fanns några riktigt fina bilder där det verkligen känns som hon fångat mig på bild :-D
 
Svårslaget det här med motljus... Jag hoppas innerligt att jag lyckas få sommarens brudpar att inse det också och förlägga porträttfotograferingen - eller åtmindstone en bit av den - till kvällssolen... Det går ju helt enkelt inte att få till samma ljuvliga bilder mitt på dagen. 
 
Hoppas hitta några att fotografera på Los Cristianos strand i solnedgången... Får väl gå runt med en skylt på magen någon gång... "Modeller sökes till solnedgångsporträtt"
 
Väskan är packad nu, den väger hela 18 kilo... huga! Har tagit med mig min 5D med två väl utvalda objektiv: 50 mm 1.4 och 70-200. Min tunga laptop fick hänga med också... nästa inköp blir en tunn och nätt pc, helt klart...
 
Så rolig man kan se ut när man är koncentrerad!! Haha, kul att ha såna här bilder på sig själv :-)
 
 
 
Foto: Jenny Puronne
 
 
Kommentarer
Helenas Fotografi

Hihi du ser ut som rödluvan :) Jättefina bilder :)

Svar: Haha - tack! :-D
Helena Petersson

2013-04-02 - 18:20:42 / URL: http://www.helenasfotografi.se/blogg
Sara Björk

Finaste du! =)

Svar: Goaste du! :-) kram!
Helena Petersson

2013-04-02 - 18:41:50 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Hobbyfotograf Amanda

Fina bilder! Och vilket fint ljus i de två sista! :)

Svar: Ja, älskar sadant där underbart motljus :-)
Helena Petersson

2013-04-04 - 15:19:10 / URL: http://amandahaggman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar