lite fredagspyssel

 
 
Jag har parkerat framför datorn och pysslar med diverse album. Håller på med två stycken just nu - ett stort och tjockt bröllopsalbum och så systrarnas. Det är riktigt roligt att klura ihop designer för varje uppslag. Jag har helt klart en förkärlek till att låta en av bilderna "blöda över" mitten. Det blir ju så fint med de här platta sidorna som blir i den typen av album som jag gör :-)
 
I år har jag bestämt mig för att göra en liten liten överraskning till alla mina kunder som beställer album! Det ska bli roligt att få reaktionerna på det...
 
Idag kom morgondagens brudpar hit och lämnade brudklänningen. Den långa, vackra brudklänningen. Den hänger nu redo att tas på här hemma imorgon. Vi bestämde att de skulle komma hit vid tolv när smink och hår är klart och så skulle vi äta take-away ihop innan de får sätta på sig de fina kläderna. Då tar vi lite förberedelse- och detaljbilder i samband med det och sedan blir det en studiofotografering i blixtstudion med vit bakgrund. 
 
Sedan följer en galet fint planerad dag som jag och Erik får dokumentera och följa både som fotografer och gäster. Som tur är kommer det inte att bli alltför mycket spring i och med att det visade sig att jag dragit på mig en stukning eller eventuellt en bristning i ett ledband. Det är ju lite svårt att veta säkert när jag har lite inflammationer och artros där också... 
Jag är ändå säker på att det kommer att bli en ljuvlig dag imorgon och jag ser verkligen fram emot att få fota Per och Alicia på deras stora stora dag!
 
 
Kommentarer
Sarah

Åh, vilken spännande lördag! Lycka till med både fotograferingen och stukningen :)

Svar: Tack så mycket!
Helena Petersson

2013-08-09 - 19:34:18 / URL: http://bara1minut.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar