nu har det hänt!

 
 
Japp, nu bär det av! På riktigt :-) Nu har jag tagit steget. Jag har skaffat studio!
 
Jag delar denna 160 m2 stora lokal med duktiga Terri Lindholm, skrev på kontraktet igår... Det är STORT! På massor av sätt. Ett stort steg, ett stort lyft, en stor investering, ett stort beslut... Men det känns helt rätt. Det är en underbar lokal. En vindsvåning med dagsljusstudio, en jättefin dagsljusstudiodel, ett gigantiskt kontor med köksdel och skrivbord, en gigantisk skrivare, lamineringsmaskin och ramverkstad samt ett hemtrevligt och vackert vardagsrum med projektor och fullt av vackra, inspirerande ramar. Dessutom finns det två rum till som jag får sätta tänderna i och göra propsrum och blixtstudio av! Hur kul är inte det?
 
Som ni förstår är mitt huvud mer där än här just nu... Jag ska leta hyllor på blocket och frakta dit mitt älskade vita skrivbord (som egentligen är lillasyrrans...) och jag ska välja ut olika bilder att göra förstoringar av och rama in på olika härliga sätt.
 
Det finns att göra... 
 
Studion ligger intill Tullinge gymnasium, nära gränsen mot Huddinge. Det är i princip raka spåret från mig - väg 226 i tjugo minuter och sedan är man framme. Tyckte först att det lät så långt bort! Men när jag märkte hur snabbt det gick att ta sig dig och hur bra kommunikationer det ändå finns dit (för dem utan bil) så kände jag att det absolut var värt att satsa på!
 
Så nu vet ni :-) När jag är klar blir det invigning såklart, men vin och snittar! Då hoppas jag att jag får många som kommer och hälsar på!
 
 
Kommentarer
Anonym

Så härligt!! Stort grattis vännen! Kram

Svar: Tack ska du ha! Kram kram!
Helena Petersson

2013-08-29 - 21:40:31
Matilda Holmqvist

Åh vad kul! Grattis!!

Svar: Tack Matilda!!!
Helena Petersson

2013-08-29 - 21:41:58 / URL: http://myphoto.blogg.se/
Jenny

Imponerad av alla som vågar ta stora steg! Kanske börjar bli dags för en familjefotografering av oss...?

Svar: Tack så mycket :-) Jo, samma här... lite läskigt att det nu är JAG som tar steget... Men jag tror det ska gå fint, har redan invigt studion! Hoppas få se er där också! Det lär finnas massor med fina saker som flickorna kan leka med :-)
Helena Petersson

2013-08-29 - 21:46:26
Cecilia

Åh vad kul och spännande! Stort Grattis! Ser fram emot att få se nya stället!

Svar: Tack ska du ha! Ja det är riktigt spännande! Det är verkligen ett underbart ställe, jag är så lycklig som får dela det! :-)
Helena Petersson

2013-08-29 - 21:47:59 / URL: http://ceciliasdiary.com
Bengt Jansson

Imponerad ! Stort grattis !

Svar: Tack Bengt! Det är rätt ljuvligt :-) Ni får komma på invigning sen när det blir dags att visa upp den! :-) Kramar
Helena Petersson

2013-08-29 - 21:48:27 / URL: http://bejson.blogspot.com
Andreas K

Stort grattis!

Svar: Tack ska du ha! :-) Kram på er!
Helena Petersson

2013-08-29 - 22:01:24
Tessan Lindberg

Åh va kul!! Så glad för din skull. Måste garanterat komma förbi när det är invigning!! Kram å fortsatt lycka till med allt nu.

Svar: Tack ska du ha! Ja det tycker jag absolut! Det kommer att bli en hejdundrans invigning sen! När jag är hemmastadgad :-) Åh, längtar! Och tack så jättemycket, jag hoppas också på en hel del tur! Så att det går som jag hoppas! Kram!
Helena Petersson

2013-08-29 - 23:32:21 / URL: http://www.atlstudio.se
Anette

Superspännande! Grattis!!! Men stackars Erik, han kommer ju aldrig att få se dig :-)

Svar: Haha, ja, så kan det nog bli... Men han kan alltid hänga med ibland, om han saknar mig :-)
Helena Petersson

2013-08-30 - 06:23:51
Ingela N

Stort grattis! Det låter som en helt fantastiskt bra studio. :-)

Svar: Tack ska du ha Ingela! Det är det verkligen! :-)
Helena Petersson

2013-08-30 - 16:48:18
Sarah

Åååh, vad häftigt och så roligt för dig!! Ett himla stort grattis, är jätteglad för din skull :) Ser fram emot ett besök när allt är iordning! Kram!

Svar: Tack ska du ha! :-D Ja, jag kommer att ha en hejdundrans invigning när det är inrett och då hoppas jag verkligen att ni kommer! Kraaaam!
Helena Petersson

2013-08-31 - 18:31:07 / URL: http://bara1minut.blogspot.se
Sara Björk

Åh va härligt, supergrattis! =)

Svar: Tack ska du ha! :-) Det är superhärligt!
Helena Petersson

2013-09-01 - 13:07:39 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar