äntligen här

 
 
Det här har varit min utsikt de senaste tolv timmarna de gånger jag slitit mig från dataskärmen och vänt mig om för att titta ditåt :-) Nu var det några timmar sedan ljuset brann ner. 
 
Jag och Erik är på landstället och nördar i varsitt härligt uppvärmt rum. Vi kom igårnatt runt halv två efter en massa timmar fulla av bil-relaterade problem... Först startade inte bilen (förmodligen för att den fått gegg på bensinfiltret eller nåt liknande vet vi nu). Erik cyklade iväg till macken och köpte mer soppa. Sen försökte vi starta bilen igen och vi försökte så många gånger så att batteriet laddades ur.
 
Vi insåg att vi inte skulle få igång bilen och blev hämtade av vår snälla vän Andreas till den återträff vi varit på väg till. Hemskjutsade blev vi av Mia och Patrik och då hade vi ännu en bensintank med oss.
 
Vid tio kom Eriks pappa förbi som den räddande ängeln han alltlid är och provade med startkablar. Det fungerade inte. Sedan bogserade han oss ut på vägen och när vi fått upp lite fart kunde vi få igång motorn och på så sätt köra omkring och ladda batteriet - samt tanka fullt.
 
Puh. Där löste sig allt... NÄ!
 
För när vi packat bilen med allt vårt pick och pack (klockan var nu mitt i natten) och var redo att äntligen åka iväg: då råkar Erik tappa bilnyckeln från andra våningen och in i ett låst soprum! Det är lätt hänt - jag var först med att tappa nycklar in där... - men liiiite dålig tajming just då.
 
Så jag tog Färdtjänst hem till mamma (som var vaken fortfarande, som tur var!) för att hämta extranyckeln medan Erik sitter i min olåsta bil och väntar.
 
Så vid halv två kommer vi till slut fram till älskade Krällinge. Det tar ju ett tag att värma upp rummen och innan man kan krypa ner i sängen hann klockan närma sig tre...
 
Men det var värt det. Idag har varit en fullkomligt urmysig dag. Jag har suttit i mellanrummet och Erik i sovrummet vid varsin dator. Så har vi hälsat på varandra ibland för en kram eller så. Jag har fått jättemycket gjort och ser fram emot att få jättemycket mera gjort eftersom vi har flera lediga dagar att bara vara här! 
 
Det känns UNDERBART lyxigt! Och den snälle sop-ansvarige grannen gick idag in i soprummet och hittade bilnyckeln! Så den ligger nu och väntar på oss därhemma :-) Han ska definitivt få en Alladinask!
 
Slutet gott, allting gott
 
Kommentarer
Anette

Jösses vilka äventyr ni är ute på :-)

Svar: Ja! Tur att vi kom hit till slut... och att bilen hållt sig lugn sedan dess. Man blir verkligen låst utan bil känner jag! Även om man, som jag, har Färdtjänst...
Helena Petersson

2013-12-29 - 06:07:07
Sara Björk

Vilket äventyr =) Ser supermysigt ut ! GOd fortsättning fina du!

Svar: :-) Ja jag tycker att det är världens mysigaste ställe! Härligt att få fira jul OCH nyår där! Utan uppehåll! Hoppas din jul var lika mysig! God fortsättning! Kram kram
Helena Petersson

2013-12-30 - 09:15:08 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar