en gammal ny favoritbild...

från en bröllopsfotografering i Gamla Stan sommaren 2012
 
Jag har suttit ett bra tag och gått igenom mitt arkiv av bröllopsbilder för att välja ut ett antal att skriva ut till det portfolioalbumet som jag köpte från fotografen Brigitte Grenfeldt när hon sållde sin studio. Det är ett riktigt fint, kvadratiskt och tungt läderalbum med plats för tjugo bilder.
 
Så jag har gått igenom årets bröllop och förra årets bröllop än så länge. Eftersom formatet är kvadratiskt vill jag hitta bilder som gör sig bra även i det formatet och eftersom jag älskar svart-vitt just nu och vill att precis alla bilder i portfolion är det så får jag göra en ny redigering på dem jag väljer ut. Det är både intressant och nyttigt att gå igenom gamla bilder. Bland annat så märker jag att jag faller för lite andra bilder än just de bilder som jag "femmade" då.
 
Den här till exempel. Tänkte inte så mycket på den då men nu fullkomligt älskar jag den. Så har det varit med många! Genomgående är att det är bilder som känns avslappnade och fulla av glädje eller intensiva känslor. Och så några mer konstnärliga bilder där jag tycker om kompositionen.
 
Jag jobbar - men jag har så himla roligt! 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar