2 illustratörer som jag beundrar

 
 
Först vill jag bara tacka er som tittar in här och lämnar så fina kommentarer till mig! Jag blir jätteglad för er feedback och suger åt mig de fina orden som en tvättsvamp :-) TACK!
 
Jag beundrar verkligen människor som livnär sig på sin konst. Jag har alltid gillat att teckna och när jag gick i högstadiet var siktet ställt på Illustratör. Så blev det ju inte :-) Jag hittade fotokonsten istället! Idag tänkte jag tipsa om två personer där ute i världen som jag beundrar. De är riktigt riktigt duktiga på att teckna och lever på sin konst. Deras hemsidor förtjänar ett riktigt långt besök!
 
Lowa Wallman är en tjugosexårig tjej vars liv kretsar kring illustration och formgivning. Hennes blogg är hur härlig som helst och jag har fått massor med underbara tips där! För någon dag sedan la hon upp en jättebra inlägg om hur man färglägger teckningar i photoshop - precis sån kunskap som jag behöver! Så till helgen lär det bli lite mer photoshoppande... Hennes blogg hittar ni HÄR och hennes hemsida HÄR.
 
En annan person som verkligen lyckats i världen är Gastón Emery (som en gång för länge länge sedan var min pojkvän). Han kommer från Buenos Aires i Argentina men bor i Madrid och jobbar mot hela världen. Han har bland annat gjort många imponerande 3D-animationer för film och TVreklam. Om ni kan spanska så kan jag rekommendera "Camino" som är en riktigt fin, dock sorglig, film (som han animerat den lilla råttan i!) Gastón är även en jätteduktig fotograf. Hans hemsida hittar ni HÄR. Han finns även på Flickr HÄR.
 
Kommentarer
Anette

Ja, nu blev man fast ett tag :-). Jag vill gärna tipsa dig (och andra) om en tjej som heter Ellen (eller Fellen som hon kallar sig) Hon går på gymnasiet i Skellefteå och är helt otroligt duktig på att teckna/måla. Hon ska göra en tavla från ett foto på katten åt oss. Titta och njut! fellen.devote.se och klicka på mina alster i högerspalten.

Svar: Ja hon var verkligen duktig! Det var lite roligt, Erik kollade hennes hemsida och möttes av ett porträtt av en person han känner (en fd. elev tror jag att det var) Liten värld! :-) Känner du henne? Härligt med kreativa människor! :-)
Helena Petersson

2013-02-21 - 19:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar