en lycklig fotograf

 
Ikväll har Erik och jag suttit i soffan hand i hand och tittat på feel-good-film och ätit Ahlgrens bilar. Det var en sån där nördig musikal-film med massa acapellasång. Vi kunde såklart inte låta bli att sjunga med...
 
Nu sitter vi på var sin sida av vårat specialtillverkade skrivbord, vid våra datorer, med en west-coast-swing-lista på Spotify. Erik spelar, jag bloggar och kommer det någon låt som vi inte kan sitta still på så blir det lite flummig lindyhop-inspirerad west coast swing i vardagsrummet.
 
Vi har det så grymt bra! Just nu känner jag mig SÅ lyckligt lottad. Jag har det så bra! Två jobb som jag trivs förträffligt med, en u n d e r b a r fästman, mina älskade bilder och ett dansande hjärta. Men jag tror delvis att det där med lycka är något man på sätt och vis väljer. Det är sällan jag inte känt mig lycklig precis där jag är. Jag är nog bara en sån som föredrar att bejaka den känslan framför andra känslor. Jag kan ju erkänna att min kropp inte alls är särskilt tip-top just nu, den är i princip motsatsen till bra. Jag kan erkänna att varje steg jag tar gör ont - mer eller mindre - men ja. Artros i kombination med inflammation är ingen höjdare. Jag får lägga den mesta energin när jag går på att gå på rätt sätt och inte ge efter för den där tillfälliga smärtstillningen i att "vagga" fram som en pingvin. När jag växlar min manuella bil tänker jag att jag borde införskaffa en automatisk bil så att jag slipper vinkla foten i det där läget som gör så fasligt ont. När jag dansar får jag koncentrera mig på att kompensera för de vinklar och steg jag inte kan ta som förut.
 
Men jag glömmer det onda när jag fotograferar - hur knasigt är inte det? Jag skänker det inte en tanke. Det är som bortblåst när jag tittar genom linsen. Tydligen är det inte lika stimulerande att bara gå i egna tankar... :-) 
 
Nu ska jag lägga dessa reflektioner åt sidan och titta på någon av alla de serier jag följer innan jag släcker ljuset, det är ju mysfredag! Bjuder på några arkivbilder på en care-free-dansande jag, sån som jag är inuti... :-) Trevlig helg på er!
 
 
 
 
Kommentarer
michaela- med syskon i magen ♥

jag tror stenhårt på tankens kraft och att man liksom genom den kan "välja" lycka många gånger. det funkar inte alltis att passivt sitta och vänta..:)

Svar: Håller helt med dig :-) Kul att höra dina tankar på ämnet! Heja tankekraften alltså! :-)
Helena Petersson

2013-02-02 - 05:41:13 / URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Sara Björk

Härliga du! =)

Svar: en KRAM får du för den kommentaren :-)
Helena Petersson

2013-02-02 - 09:03:27 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Nena: Foto - DIY - Livsstil

Åh vilket härligt inlägg :) Hela jag blir glad av att läsa det :) Jag tror också att man lär sig att välja lyckan framför olyckan :)

Svar: Kul att du hittat till mig, och tack så mycket för din fina kommentar :-) Glad att jag kan sprida lite glädje! Fin blogg du har förresten! Jättefina bilder du gör!
Helena Petersson

2013-02-02 - 09:10:02 / URL: http://www.nenas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar