jag längtar till havet

 
...och jag längtar till sommaren!
 

Idag tyckte jag att det var lite vår i luften, snön till trots! Lite vårlikt ljus! Eller? Hur som helst får jag ju njuta av lite sommar och en massa hav redan om en månad så jag ska inte klaga :-)
 
Idag satt jag i några timmar och lade kvitton och fakturor i ordning. Det blev en TJOCK hög. Och jag som trodde att jag handlat lite 2012! N o p e. Handlat mycket på nätet tydligen... Hur som helst. Ett kvitto som jag inte hittade var det på iPaden. Både jag och Erik vände upp och ner på alla tänkbara gömmen för att hitta det, men icke. Som tur var kunde man åka till stället man handlat iPaden på (tack Niklas för hjälpen!) med leg och inköpsdatum så tog de fram ett nytt kvitto. Superbra!
 
Efter att ha fått alla mina kvitton i ordning så begav jag mig in till stan - Zinkenstam - för att titta på en studio som en fotograf ska hyra ut en period... jag är lite sugen... Hur som helst var fotografen jättetrevlig (Susanne Hallmann) och vi snackade bort en timme över en kopp kaffe. Alltid roligt att träffa andra fotografer och höra hur de jobbar och tänker och reflekterar över fotograf-livet och bildskapandet. Särskilt när fotografen är så grymt duktig som hon är!
 
Så det var min dag... Den avslutades med en trött Helena som inte kunde få något kreativt gjort alls utan damp ner i soffan och satte på serie på serie.... och det är dit jag återvänder nu, för att avsluta tredje avsnittet på andra säsongen av "Smash" :-) God natt!
 
 
 
Kommentarer
Dixi Wonderland - Hemmafru vid 22 års ålder

Längtar också sjukt mycket efter våren/sommaren nu :(

Svar: Eller hur! Nu får det vara nog med vinter...
Helena Petersson

2013-02-28 - 10:53:04 / URL: http://dixiwonderland.com/
Sara Björk

Så härligt att känna våren tränga genom emellanåt =) Längtar också till sommaren =)

Svar: :-) Idag har den verkligen känts närvarande! Om det bara ville bli lite varmare...
Helena Petersson

2013-03-03 - 08:10:24 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar