Salsa, dame más!

arkivbilder från 2009! Salseros: Michel Bajuk, Presioso Baguion och Carlos Linkar
 
 
Igår hade jag en jättetrevlig kväll på salsascenen. Djungelsalsa hade anordnat en dansfest med tacosbuffé. Jag kände igen fler än jag trodde, skönt nog :-) Många var jag på salsaläger med 2008 och 2009 (Riktigt roliga läger förresten, skärgårdsaktiviteter på dagen, middagar på stranden i solnedgången, salsa hela natten och vid fyra-fem bastu och bad innan sängdags... Thos were the days!) Jag kände mig väldigt lyckligt lottad igår då jag fick dansa mina danser med några av mina absoluta favoritdansare. Stephán, Andréw och Peter - tre killar som har rytmen i blodet och vars danser aldrig är förutsägbara, alltid är följsamma och med vilka man får känna sig som dansgolvets drottning. DET behövde jag. Gick därifrån vid midnatt, svettig och lycklig. 
 
Önskar dock att jag hade fler bilder på mig själv dansandes! Jämfört med hur många timmar jag spenderat på dansgolvet finns det minimalt med dokumentation av det! Tråkigt så här i efterhand när jag inte längre är så aktiv där...
 
 
 
 
 
Kommentarer
Sara Björk

Åh det är något jag vill lära mig, särskilt att bugga =)

Svar: All dans är rolig på sitt sätt och väldigt nyttigt både för kropp och själ tror jag :-) Jag har buggat i mina dagar också, men föredrar lindyhop framför sjustegsbugg, gillar swingmusiken mer än dansband.
Helena Petersson

2013-02-24 - 18:01:08 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar