vår lördag

 
Den här dagen började vilt redan klockan tio, då busfröna jag skrev om igår kom och hälsade på! Jag hade ju bestämt mig för dagsljusstudion, men märkte när jag riggade allting att ljuset nog inte skulle räcka. Så jag drog fram två blixtar och testade: med lyckat resultat :-) Ena blixten riktade jag mot taket och en annan ställde jag med softbox intill sängen. Resultatet blev ett ljust, skuggfritt rum, precis som jag vill ha det. Blixten med softboxen på skapade ett något mer skulpterat ljus på mina modeller och gav fint blänk i ögonen. Erik och grodan fick hjälpa mig som vanligt :-)
 
Att ha en lättarbetad ljussättning är A och O när man fotar barn som rör på sig mycket. Det måste funka att fota från flera håll, liksom. Något annat viktigt är att barnen har roligt när de är hos fotografen. De ska lockas att skratta, inte sägas till. Hade några knep som jag tog till idag... Berättar mera när jag visar bilderna!
 
Nu ska Erik och jag iväg och vara lite sociala! Så skönt med helg! 
 
 

 
Kommentarer
Sara Björk

Ser fram emot dem tipsen. Och den dagen jag fixar min studio uppepå våran loge =)

Svar: Låter som en underbar plan! Lyllo dig som har en loge!!!
Helena Petersson

2013-02-02 - 17:40:48 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
malin

Hej ! vilka fina bilder. Titta gärna in på min blogg och se mitt projekt som jag gör. trevlig lördag./Malin

Svar: Hej på dig! Fanns ingen länk till din blogg! Ha en trevlig vecka du!
Helena Petersson

2013-02-02 - 19:09:22
malin

Hej ! oj ursäkta ... här kommer den om du har tid och lust att kika in . :)

2013-02-04 - 15:31:14 / URL: http://frokenms.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar