vikten av att känna på sina bilder

 
Så här ser det album jag satte ihop idag ut :-) Är jättenöjd med resultatet, som snart ska iväg för beställning. Det var en så härlig fotosession och ljuvligt många fina bilder. De förtjänar ett album :-) Det är så härligt att se sina bilder i tryck. Jag har sagt det förut och jag kommer fortsätta tjata om det... SKRIV UT era bilder. Låt dem inte ligga och trycka i datorn. Låt dem komma upp på väggen, in i plånboken och samlas i album! Bilderna berättar din historia.
 
Jag gör det ofta. Skriver ut favoritbilder jag tagit. Gör album av våra privata bilder. Gör visningsalbum av såna där särskilt lyckade fotosessioner. Unnar mig proffsutskrifter som kostar skjortan men helt klart är värt det.
 
Imorgon ska jag hämta min fina låda med blandade fine-art-prints i. En ny produkt som min leverantör kommit ut med. SÅ spänd på att se resultatet :-) Det är sånt där härligt stelt papper, som tunn kartong, med grymt bra återgivning av färger och svärta.
 
Bilderna från lördagens fotografering är klara och har laddats ner av kunden. Ibland gåt det fort! De skrev en jättefin kommentar på min facebooksida, vilket alltid värmer lite extra! Att man tar sig tid!
 
 
Kommentarer
Dixi Wonderland - Hemmafru vid 22 års ålder

Jag gjorde faktiskt det nyligen. Hade 3 favorit bilder från när jag precis börjat fota som vi gjorde 3 tavlor av i canvas. Kostade 2008 kr inkl frakt. Är super nöjd :D

Svar: Härligt! Och så där extra roligt att titta på dem när du vet att det är DINA bilder, eller hur? Tre för tvåtusen låter som en helt överkomlig summa :-) Och när foton blir canvastavlor så blir de ju Konst! Nu fick jag lust att göra en stor canvas också...
Helena Petersson

2013-02-04 - 21:56:18 / URL: http://dixiwonderland.com/
Sara Björk

JAg ska nog ta och göra en visningsbok, vad roligt =)

Svar: Ja det tycker jag du ska göra! Du har ju jättemånga fina bilder nu! Förtjänar att visas upp ;-)
Helena Petersson

2013-02-05 - 18:14:46 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Dixi Wonderland - Hemmafru vid 22 års ålder

Du borde verkligen göra det :D Vi använde oss av en hemsida som heter Crimson. Där kunde man se tavlorna i 3D. Jätte snabb leverans också :D

Svar: Crimson är bra! Jag har använt dem ibland. Odenlab är också ett toppenlab. Jag får se om det blir någon av dem eller min vanliga leverantör... :-)
Helena Petersson

2013-02-05 - 18:22:46 / URL: http://dixiwonderland.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar