Att tänka på när man reser

 
 
Märkte av inströmningen av kommentarer att jag nog hamnat på Blogg.se´s förstasida igen :-) Härligt att få nya besökare och jag känner mig hedrad att Blogg.se har lagt mitt inlägg där och skrivit så fint om det! De har verkligen satt pricken över i-et i sin beskrivning av Irland. Det är verkligen ett historiskt och sagolikt land!
 
Jag har fått några frågor om hur vi bokade vår resa och boende osv. Vi bokade alla olika boenden via Booking.com och flög dit genom RyanAir (de må vara lite struliga och rigida med regler och sånt men de ÄR trots allt billigast). Det var tack vare min resvana syster som vi bokade allting i förväg. Vi hade tänkt "improvisera" och ta dagen som den kommer... tills hon berättade att det blir ungefär tre gånger så dyrt på det sättet! 
 
När vi bokade hotell - eller som mest, Bed&Breakfust - så letade vi framför allt efter prisvärda ställen som hade WiFi och parkeringsplats. Man vill liksom slippa strulet att leta internetcafén eller parkering och behöva gå en massa... Det gick alldeles utmärkt. Allt klaffade. Och skulle det ha varit så att vi ville boka av - eller om - något så hade det inte heller varit något problem, allt skötte man genom booking.com.
 
Bilen bokade vi genom Avis. Vi anlände till Dublins flygplats och fick åka en minibuss till Avis där vi hämtade bilen. Den lämnades tillbaka på samma ställe (efter att vi gett den full tank) och så blev det minibuss till flygplatsen. Lätt som en plätt :-) 
 
Hoppas fler åker dit! Det är verkligen värt (åtmindstone) ett besök! Särskilt om man gillar att fota!
 
 
Kommentarer
Dixi Wonderland - Hemmafru vid 22 års ålder

Du har ju lätt fått mig att vilja åka dit, men först ska jag till London men sen kan vi ta Irland ;)

Svar: Tack, vad kul! :-) London är också en otroligt härlig och inspirerande stad, min lillasyster bor i England inte så långt därifrån :-)
Helena Petersson

2013-01-14 - 20:22:18 / URL: http://dixiwonderland.com/
Chimelle

Hej!
Jag bor själv i Dublin så är verkligen härligt att se att Irland får lite av den uppskattning och uppmärksamhet som landet faktiskt förtjänar :)

Svar: Hej på dej! Himla kul att höra från någon som bor där! LYLLO!!! :-)
Helena Petersson

2013-01-14 - 22:16:05 / URL: http://chimelle.se
P - Ny fotoblogg

Jätte fina bilder! :) Jag skulle också vilja åka till Irland någongång! :)

Svar: Tack ska du ha! Det tycker jag definitivt att du ska göra! Så vackert där och så trevliga människor som bor där!
Helena Petersson

2013-01-15 - 10:04:15 / URL: http://photosome.blogg.se
Sara Björk

söta du! =)

2013-01-15 - 12:40:12 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar