där jag allra helst går

 
 
Biljetterna är bokade! Känns så himla skönt. I april kommer jag och mamma att kunna promenera längs den här stranden, sitta i bikini och titta på andra bleka turister och med solglasögonen på nästippen läsa harlequinromaner under en, förhoppningsvis, gassande sol.
 
Jag längtar!
 
Sol och kluckande vågor, cykelturer längs strandpromenaden och sangria under en palm. Semesterliv. Även då jag bodde där så gav jag mig några veckors semester varje år då jag gjorde precis sånt där turistigt som att spendera hela dagarna på stranden. Vardagslivet såg blev ju just det - vardagsliv. Även om det aldrig upphörde att vara exotiskt att parkera bilen under en palm, jogga längs med havet, äta lunchen på stranden eller ta ett kvällsdopp i solnedgången innan man åkte hem. Inte så konstigt att jag saknar det där flip-flop-livet ibland, eller hur?
 
Ska bli underbart att återse mina gamla trakter :-)
 
 
Kommentarer
Anette

Mysigt :-). Du får ge Kalle lite tips inför hans resa!

Svar: Javisst!
Helena Petersson

2013-01-10 - 22:32:05 / URL: http://anjson.wordpress.com
Josephine Karlsson

Gud så härligt det låter! Hade mer än gärna tagit en semester nu. Jag är dock mer av en storstadsmänniska än solparadismänniska. Hoppas ni får det fantastiskt!

Svar: Tack! Jag uppskattar både ock. Helst ser jag dock härlig natur... Det allra bästa vore att besöka härlig natur OCH ha en vacker modell med sig... :-)
Helena Petersson

2013-01-11 - 08:06:44 / URL: http://fotografjosephine.blogg.se
Katarina

Det låter ljuvligt!
Jag åker i mars och ser så fram emot att slippa alla dessa kläder och den hemska vintern (man får ju knappt säga så i detta land...)
Tack för fina ord hos mig!

Svar: Åh, härligt! Också till Teneriffa, eller något annat skönt ställe? Kul! :-)
Helena Petersson

2013-01-11 - 11:16:58 / URL: http://brakat.blogg.se/
Sara Björk

Åh så härligt!

Svar: Japp! :-D Lääääängtar!!!
Helena Petersson

2013-01-12 - 08:15:35 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Pablo

Tack ska du ha. Mitt stativ är fotografen

Svar: Jaha! Vad duktig du är! :-)
Helena Petersson

2013-01-12 - 19:06:56 / URL: http://pablosfoton.blogg.se
Cecilia

Vi åker till Teneriffa första gången i mars. Längtar! Resetips mottages gärna! :)

Svar: :-) Tack för idag! Som jag sa: Masca och Garachicos rekommenderar jag varmt! Och tapas på El Cine i hamnen :-P
Helena Petersson

2013-01-12 - 21:41:47 / URL: http://ceciliasdiary.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar