där svaren hittar dig

 
DUNGUAIRE CASTLE, Co. Galway, Kinvara, Irland: Dunguaire Castle
 
Legenden säger att slottets ägare, Kung Guaire, var så generös att hans generositet sträckte sig bortom döden.  En historia är att när tiggaren, som kungen hjälpt många gånger förut, stod vid kungens grav och sa "Kung Guaire, inte ens du kan hjälpa mig nu" så sträcktes kungen upp en skeletthand och lade ett gäng guldmynt i tiggarens hand. Enligt legenden så ställer du en fråga som har du ett svar på den innan dagen är slut.
 
Jag och Erik stannade i Galway några nätter till efter vår tur i södra Irland. Nu var vädret vänligare och vi gjorde några efterlängtade utflykter i närheten av Galway. Detta slott var ett av dem. Vi stötte även på en sån där härligt irländsk skylt om Guinness och en sån där cool vägskylt med massvis av färglada pilar på :-) 
 
 
 
Kommentarer
Dixi Wonderland - Hemmafru vid 22 års ålder

Alltid roligt när man får höra en historia som hör till platsen. Min mamma jobbade på Thorskogsslott när jag var liten och jag är mer eller mindre uppvuxen på de slottet, så vackert! Det sägs ju att det spökar där fast det gör de nog med alla slott ;D

Svar: Jo, det hör nog till :-) Vad härligt att få vistas så mycket på ett slott sådär! En önskefotografering för mig vore att få tillgång till något gammalt slott eller ruin tillsammans med någon vacker modell i långklänning...
Helena Petersson

2013-01-08 - 07:39:28 / URL: http://dixiwonderland.com/
Erik

Inte visste jag att Madrid ligger på Irland :P
Du menade givetvis att vi stannade till i Galway två dar till!
PoK!

Svar: Haha! ojdå...! Jag fixar det nu, tack! PoK!!
Helena Petersson

2013-01-08 - 10:56:03
Josephine Karlsson

Helt underbara bilder!

2013-01-08 - 11:15:21 / URL: http://fotografjosephine.blogg.se
Josephine Karlsson

Helt underbara bilder!

Svar: Tack fina du!
Helena Petersson

2013-01-08 - 11:15:22 / URL: http://fotografjosephine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar