en efterlängtad leverans

 
Idag kon ä n t l i g e n albumet till Jessica och Bengt, vars bröllopsporträtt och bröllopsfest med 50-60-talstema jag fick även att fånga. Det är det första albumet jag gör från denna leverantör och de två månader som det tagit för albumet att komma fram har känts låååånga. Men jag kan säga att det var värt att vänta på!
 
Ett härligt gediget album med skinomslag och tjocka sidor, rundade hörn och präglade namn fram. SÅ fint. Väl värt pengarna. Om det är någon som undrar så kostar det 350 kr/uppslag + moms. För att förtydliga det hela så blir det alltså 4375 kr (med momsen inkl) för ett album med 10 uppslag (20 sidor).
 
Tänker göra ett portfolioalbum till mig själv för att kunna visa kunder på bildvisningar, längtar :-) Paketet kom med ett mjukt, skyddande hölje till albumet samt en liten söt påse med mjuk kola :-P Mums...
 
GOD helg på er!
 
 
Kommentarer
michaela- med syskon i magen ♥

åh. ser fint ut. gissar att insidan är detsamma :)

Svar: hihi, jo, insidan matchar fint :-)
Helena Petersson

2013-01-25 - 15:55:15 / URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Dixi Wonderland - Hemmafru vid 22 års ålder

Va roligt! Jag hade så lätt anställt dig som fotograf för mitt framtida bröllop dock har vi redan en bröllopsfotograf i familjen men eftersom jag ändå ska ha två klänningar, varför inte två fotografer? ;)

Svar: Vad go du är! :-D Två bröllopsfotografer vore väl en himla god idé ;-) Jag skulle gärna fota ditt bröllop, sån härlig person som du är!!! Två klänningar förresten - shit vilken grymt bra idé :-P ska komma ihåg det till mitt eget bröllop ;-) Vad heter bröllopsfotografen i er familj förresten - kanske känner till honom/henne? Fotografvärlden är inte så stor som man tror ;-) Glad helg på dig vackra människa
Helena Petersson

2013-01-25 - 16:56:27 / URL: http://dixiwonderland.com/
Amanda

Precis ett sådant här album har jag letat efter till våra bröllopfoton. Vart har du hittat denna godbiten??

Svar: Hej Amanda! Skrev fel på bloggen såg jag just - det är 350 kr/uppslag som gäller... Albumen kan endast göras av yrkesfotografer genom ett program som man köper till Photoshop...
Helena Petersson

2013-01-26 - 00:34:52 / URL: http://footprint.blogg.se
Sara Björk

Det var inte dyrt, ser himla fint ut! =)

Svar: De flesta tycker det är dyrt men jag håller med dig, det är prisvärt, med tanke på vilken grym kvalité som man får!
Helena Petersson

2013-01-26 - 14:40:38 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Amanda

SV: Så synd, har letat och letat som en tok efter ett fint album men de tycks inte finnas några.

350kr är det bara för albummet eller även för tiden du lägger ner på att göra albumet?

Svar: Hej Amanda! Tyvärr missuppfattade du mig lite... 350 kr / uppslag innebär alltså att om du har ett album med 10 uppslag så kostar det 3500 kr utan moms. 4275 kr med moms. Så det är ju inte billigt. I de 350 kr är dock även min tid inräknad :-)
Helena Petersson

2013-01-26 - 22:21:18 / URL: http://urbanvagabond.blogg.se/
Amanda

Oj då, jo jag missuppfattade nog lite. Det var ingen billig peng men å andra sidan så är det ens bröllopsalbum det handlar om. Hm, tåls att tänka på dvs. om du skulle kunna tänka dig att vara öppen till att ev. göra ett album på beställning trots att fotona inte är dina egna?

Svar: :-) Ja, precis! Självklart kan jag tänka mig ett sånt uppdrag! Jag tycker det är jättekul att göra album. Det finns även ett annat album som är väldigt fint men inte riktigt lika lyxigt. Det kostar 200 kr/uppslag (minst tio sidor dock). Då blir det inte det mjuka skinomslaget utan ett mjukt fotoomslag istället och inte rundade hörn. Men som sagt, det kostar lite mindre. Ska visa på bloggen när jag fått hem exempel!
Helena Petersson

2013-01-26 - 23:32:15 / URL: http://urbanvagabond.blogg.se/
Ulrika - Fotograf u.norman

Vad fint! Vart har du beställt ifrån?

Vad snäll du är! Det är alltid roligt med förnyelse :) Och du har också en jättefin hemsida, den är så du! :)

Svar: Qt heter det :-)
Helena Petersson

2013-01-27 - 21:46:23 / URL: http://unorman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar